آیفون دو سیمکارته می‌آید؟ ثبت پتنت توسط اپل

0
2212
پتنت آیفون دو سیمکارته

آیفون دو سیمکارته یکی از رویاهای دست نیافتنی دوستداران اپل در طی 10 سال گذشته بوده است که هیچ گاه به واقعیت نپیوسته و اپل نه‌‌تنها تا به امروز تسلیم این مورد نشده بلکه تصمیم اولیه این شرکت برای نبود اسلات حافظه نیز هنوز دست نخورده باقی مانده است. از میان این دو اما امیدهایی برای مشاهده آیفون دو سیمکارته در دل طرفداران اپل زنده شده است چرا که روز گذشته اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده آمریکا موسوم به USPTO پتنت تازه‌ای را در زمینه آیفون دو سیم‌کارته به اپل منتسب نمود.

در این پتنت به تشریح جزئیات فناوری کارکرد دو سیم‌کارت و سیستم اولویت‌بندی مابین این دو می‌پردازد. در این سیستم، سیم‌کارتی که برای تماس به کار گرفته می‌شود نسبت به سیم‌کارت دیتا برتری و ارجحیت دارد که البته در دنیای واقعی و در دیگر سیستم‌ها نیز تا به امروز به همین صورت بوده است. در برخی تجسم‌های این پتنت به پشتیبانی از شبکه LTE اشاره شده که نشانگر حضور و بکارگیری این فناوری در دیوایسی مدرن است.

نگفته پیداست که این مورد تنها یک پتنت است و ممکن است همانند صدها حق ثبت اختراع دیگری که تا به امروز هیچگاه جامه عمل به خود نپوشیده‌اند هیچگاه منجر به تولید آیفون دو سیمکارته نشود هرچند در این مورد امیدهای تازه‌ای زنده است.

منبع

ارسال یک پاسخ