ذخیره ویدئو و گشت و گذار آفلاین با گوگل کروم اندرویدی

0
2003
ذخیره ویدئو و مشاهده آفلاین صفحات با کروم 55 برای اندروید

ذخیره ویدئو یکی از نیازهای مهم کاربران از سایت‌های اشتراک‌گذاری متعدد به حساب می‌آید که با حضور پر رنگ شبکه‌های اجتماعی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار شده است. گوگل با نگاه ویژه به این نیاز کاربران نسخه جدید مرورگر کروم برای اندروید را به این ویژگی و همچنین امکان ذخیره یک وب‌سایت برای مشاهده آن در آینده به صورت آفلاین را فراهم آورده است.

در نسخه 55 کروم اندرویدی به جز تغییراتنی نظیر سرعت و میزان دیتای مصرفی یک دکمه دانلود جدید به کناره سمت راست بالای صفحه‌نمایش افزوده شده که امکان ذخیره کردن یک صفحه را ارائه می‌کند. این دکمه در صفحات دارای ویدئو نیز برای ذخیره ویدئو به کار گرفته می‌شود البته در صورتی که محتوای ویدئویی به صورت استریم بوده و یا اینکه وب سایت مذکور دارای پلیر اختصاصی یا اصطلاحا کاستوم باشد طبیعتا امکان استفاده از این ویژگی فراهم نخواهد بود.

تا پیش از این فایل‌ها و مدیاهای گرفته شده توسط کروم در فولدر دانلود گوشی ذخیره می‌شد اما در نسخه جدید این مرورگر موبایلی درست همانند نسخه دسک‌تاپی خود دارای یک فولدر اختصاصی است. صفحه آفلاین و یا ویدئوی ذخیره شده در حافظه گوشی تا زمانی که توسط کاربر به صورت دستی پاک شود باقی می‌ماند.

منبع

ارسال یک پاسخ