اپل 70 میلیون OLED از سامسونگ برای صفحه‌‌نمایش iPhone 8‌ می‌خرد

0
2788
اپل 70 میلیون OLED از سامسونگ برای صفحه‌‌نمایش iPhone 8‌ می‌خرد

چند روز با شما در مورد سرمایه‌گذاری 9 میلیارد دلاری سامسونگ در صفحه‌نمایش OLED سخن گفتیم؛ امری که بیش از همه چیز به شایعات تأمین تمامی نیاز صفحه‌نمایش‌ iPhone 8‌ اپل توسط سامسونگ اشاره داشت. اینک ظاهرا تمامی حدس‌و گمان‌های پیشین در این زمینه به حقیقت پیوسته چرا که طبق گزارش جدیدی از آژانس خبری Nikkei ژاپن، اپل یک سفارش 70 میلیونی برای تولید صفحه‌نمایش‌های OLED به سامسونگ داده است. بدین‌ترتیب و طبق این گزارش سامسونگ تنها تأمین‌کننده نیاز صفحه‌‌نمایش‌های اپل برای iPhone 8‌ خواهد بود و این حجم بالای سفارش نیز به روشنی از انتظار اپل برای فروش بسیار بالای این گوشی حکایت دارد.

اپل در فصل تعطیلات سال 2016 موفق به فروش 78.3 میلیون آیفون شده است و ارائه سه آیفون در سال جاری که یکی از آنها با نام احتمالی iPhone 8‌ کاملا از طراحی جدید و خاصی بهره می‌برد به احتمال قوی این رکورد را حتی از این نیز بهتر خواهد کرد. طبق گزارش‌های رسیده سامسونگ حتی آماده است تا میزان ارائه پنل‌های OLED خود به اپل را از این نیز فراتر برده و به رقم 95 میلون عدد برساند. پیش از این برخی از معتبرترین ارائه‌دهنده‌گان خبرهای تأیید نشده مرتبط با اپل از جمله Ming-Chi Kuo به این نکته اشاره‌ کرده‌اند که دو گوشی دیگر اپل در سال جاری با نام‌های آیفون 7s و آیفون 7s Plus از طراحی نزدیکی به آیفون‌های کنونی برخوردار بوده و صفحه‌نمایش‌های آنها نیز همچنان LCD است. همین منبع به این نکته اشاره کرده که در سال آینده همه آیفون‌های اپل دارای پنل‌های OLED خواهند بود.

در بخش دیگری از اطلاعات به دست آمده از منابع خبری، آیفون 8 علاوه بر پنل OLED از یک دوربین خاص در بخش جلویی خود بهره می‌برد که دارای فناوری تشخیص چهره سه‌بعدی است که می‌تواند از آن برای تشخیص چهره جهت بازگشایی قفل گوشی بهره ببرد. این آیفون همانطور که می‌تواند حدس زد البته ارزان‌ نبوده و به اعتقاد ناظران بیش از 1000 دلار قیمت دارد. طبق معمول باید تا ماه سپتامبر برای معرفی این آیفون‌های جدید به انتظار نشست.

منبع

ارسال یک پاسخ