رخنه تصاویر اوپو R13 : شباهت بی‌رحمانه به آیفون X

0
4623
رخنه تصاویر اوپو R13 : شباهت بی‌رحمانه به آیفون X

اگر خبرهای موبایلی را در طی یکی دو سال گذشته دنبال کرده باشید مطمئنا با برند Oppo آشنا هستید. این شرکت چینی که اینک جایگاه مستحکمی در بین 5 برند برتر تولید‌کننده موبایل در جهان دارد بیشتر در آسیا و به خصوص در چین حضور داشته و به همین علت کمتر نشانی از آن در بازارهای غربی می‌توان یافت. اوپو از ایده همیشگی برندهای چینی یعنی ارائه بهترین مشخصات به ازای قیمت پرداختی بر خوردار بوده و با قیمت‌های بسیار رقابتی، حتی بزرگانی مثل هواوی و شائومی را نیز به چالش کشیده است. اوپو همراه با vivo و OnePlus هر سه زیر مجموعه یک هولدینگ بزرگ چینی به اسم BBK هستند که در کنار هم می‌توانند به راحتی به عنوان سومین تولید‌کننده اسمارت‌فون جهان و جلوتر از هواوی مطرح شوند.

رخنه تصاویر اوپو R13 : شباهت بی‌رحمانه به آیفون X

Oppo جدا از مسئله نوآوری، مثل دیگر چینی‌ها همچنین در زمینه کپی کردن طراحی برندهای بزرگ به خصوص اپل و سامسونگ نیز فعال بود و گه‌گذاری شباهت‌های رخ‌به‌رخی میان محصولات این شرکت با برندهای بزرگ دیده می‌شود در آخرین نمونه از این کپی کاری فقط کافی ست به تصویر بالا نگاه کنید تا کپی برابر اصلی از آیفون X را در پشت و حلوی دستگاه ببنید. این عکس رخنه کرده ظاهرا جدیدترین گوشی این برند به اسم اوپو R13 را نشان می‌دهد که به طرز بی‌رحمانه‌ای به آیفون 10 شبیه است و نه‌تنها شکل دوربین‌های بخش پشتی در آن کپی شده بلکه به بریدگی بالای صفحه‌نمایش و طراحی فول اسکرین آن نیز رحم نشده است.

رخنه تصاویر اوپو R13 : شباهت بی‌رحمانه به آیفون X

در خبری دیگر در این مورد تصویری از یک ثبت اختراع یا پتنت درخواست شده توسط Oppo نشان داده شده که در آن اسمارت‌فونی با بریدگی (notch) بالای صفحه‌نمایش دیده می‌شود که با وجود آنکه می‌‌توان از صحت این پتنت تقریبا اطمینان داشت اما ممکن است گوشی به تصویر کشیده شده در این پتنت اوپو R13 نباشد. هنوز مشخص نیست که Oppo R13 چه زمانی و به چه بازارهایی ارائه می‌شود اما این میزان شباهت با وجود لطمه زدن به اعتبار برند می‌تواند به فروش خوبی برای گوشی در بازارهای آسیایی منجر شود .

منبع

ارسال یک پاسخ