رشد 48 درصدی بازار ساعت هوشمند – اپل واچ در صدر

0
1792
رشد 48 درصدی بازار ساعت هوشمند؛ اپل واچ در صدر

موسسه Counterpoint Research امروز گزارش تازه‌ای را در رابط با بازار ساعت هوشمند در سه‌ماهه اول سال 2019 منتشر کرده که مطابق آن در این بازار در حد فاصله ژانویه تا پایان مارچ 2019، تعداد اسمارت‌واچ‌های عرضه شده به بازار در مقایسه با سال گذشته در همین برهه زمانی با 48 درصد رشد روبرو شده است و طبق انتظار مثل اکثر دوره‌های قبل، اپل در صدر لیست برندهای ارائه‌‌کننده ساعت هوشمند قرار گرفته است. سهم بازار اپل از 35.5 درصد سال گذشته حالا به 35.8 درصد رسیده و با اختلاف نسبت به مقام دوم یعنی سامسونگ در جایگاه اول قرار گرفته است. رشد سامسونگ در این بازار نیز جالب‌توجه به نظر می‌رسد چرا که این شرکت با یک رشد فوق‌العاده 127 درصدی، سهم بازار 7.2 درصدی سال گذشته خود را به 11.1 درصد رسانده و جایگاه سوم سال پیش را با مقام دوم تعویض کرده است. بعد از سامسونگ٫ شرکت چینی imoo قرار دارد که سال پیش 12.8 درصد از بازار را در دست داشت اما این دوره تنها 9.2 درصد از آن را در اختیار دارد.

رشد 48 درصدی بازار ساعت هوشمند؛ اپل واچ در صدر

گزارش جدید Counterpoint Research به رشد کسب و کار ساعت هوشمند اشاره دارد جایی‌که شرکت‌های مختلف، راه‌کارهای تازه‌ای را برای کسب محبوبیت در بازار یافته‌اند و نه‌تنها اپل، بلکه سامسونگ، فیت‌بیت و هواوی نیز در حال کسب جایگاه مناسبی در این بازار هستند. شرکت اپل سپتامبر سال گذشته،‌ اپل واچ سری 4 را معرفی کرد که با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و قابلیت ECG یا الکتروکاردیوگرافی، توجه بسیاری را بهخود جلب کرد. تشخیص سقوط ساعت از ارتفاع و تماس خودکار با مراکز اورژانس نیز از دیگر امکانات جالب‌توجه این ساعت به حساب می‌آید.

رشد 48 درصدی بازار ساعت هوشمند؛ اپل واچ در صدر
Apple Watch Series 4

کانترپوینت در رابطه با موفقیت سامسونگ در این بازار به عواملی مثل طراحی صفحه‌نمایش دایره‌ای، امکان تماس LTE و بهبود باتری اشاره می‌کند که ساعت‌های این شرکت را در جایگاه مناسبی قرار داده است. سامسونگ نزدیک به دو ماه پیش از ساعت هوشمند گلکسی واچ اکتیو با طراحی جدید، صفحه‌نمایش کوچک‌تر و حذف رینگ چرخان پیرامونی رونمایی کرد که در زمینه سلامتی نیز با تشخیص فشار خون، ضربان قلب و سطح استرس، جالب توجه به نظر می‌رسد.

رشد 48 درصدی بازار ساعت هوشمند؛ اپل واچ در صدر
Samsung Galaxy Watch Active

کانترپوینت از NFC، جی‌پی‌اس و قابلیت‌های ورزشی ساعت‌های هوشمند به عنوان دیگر ویژگی‌های جذاب مورد نظر کاربران این رده یاد کرده و دوام محدود باتری را نیز عامل محدودکننده اصلی فارغ از قیمت و منطقه جغرافیایی کاربران معرفی می‌کند.

منبع

ارسال یک پاسخ