سیستم‌عامل هواوی با یک نام جدید می‌آید؟

0
1888
سیستم‌عامل هواوی با یک نام جدید می‌آید؟

شرکت هواوی به گفته مدیرعامل این برند از سال‌ها پیش در پی توسعه پلن بی خود در زمینه سیستم‌عامل بوده و تحریم هواوی از طرف وزارت بازرگانی آمریکا که نزدیک به دو ماه صورت پذیرفت این برنامه را کاملا تسریع نمود. سیستم‌عامل هواوی که در ابتدا Hongmeng OS نامیده می‌شوند به گفته این شرکت سرعت بسیار بالایی داشته و با وجود رفع برخی تحریم‌های این شرکت توسط دولت آمریکا، روند توسعه آن متوقف نشده است. چندی پیش اعلام شد که هواوی به جای سیستم‌عامل خود به سراغ Sailfish OS می‌رود و نام Ark/Oak نیز در همین مورد مطرح شد حالا ظاهرا نام سومی برای سیستم‌عامل هواوی مطرح شده است.

خبر جدید در این رابطه به نقل از وب‌سایت هلندی Let’s Go Digital منتشر شده که در آن به درخواست پتنتی برای نام Harmony از اداره مالکیت معنوی اتحادیه اروپا یا EUIPO اشاره شده که در آن این نام برای سیستم‌عامل موبایلی، کامپیوتری و برنامه‌های قابل دانلود سیستم‌عاملی مرتبط دانسته شده است. این نام توسط شرکتی به نام Forresters درخواست شده که پیش از این Hongmeng OS هواوی و P Smart Z نیز از همین طریق درخواست شده بود.

سیستم‌عامل هواوی با یک نام جدید می‌آید؟

با وجود آنکه کاهش فشارها بر هواوی از طرف دولت آمریکا و امکان داد و ستد با این شرکت توسط کمپانی‌‌های آمریکایی در حوزه‌های بدون مشکل در زمینه امنیت ملی،‌ ممکن است پروژه سیستم‌عامل Huawei را از اولویت خارج کند اما با توجه به آینده نامعلوم جنگ تجاری مابین آمریکا و چین شاید هر زمان و بدون دلیل مشخصی این تحریم‌ها بازگشته و مجددا نیاز به این سیستم‌عامل کاملا احساس شود.

این نام البته ممکن است با رابط‌ کاربری جدید EMUI 10 هواوی که در 9 آگوست (18 مرداد) معرفی می‌شود نیز در ارتباط باشد هرچند در این مورد هنوز اطاعاتی در دست نیست.

منبع

ارسال یک پاسخ