سیستم‌عامل هواوی همین پاییز می‌آید؛ گوگل هشدار داد!

0
1854
سیستم‌عامل هواوی همین پاییز می‌آید؛ گوگل هشدار داد!

ماجرای خداحافظی گوگل با هواوی به تبع تحریم‌های ترامپ علیه چین و این شرکت بزرگ مشکلاتی را پیش روی هواوی قرار داد که ابعاد آن ظرف چند روز با قطع همکاری ARM با هواوی و البته برخی دیگر شرکت‌های آمریکایی بزرگ‌تر شد و حالا صحبت از نبود سه‌گانه فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ در گوشی‌های هواوی‌ست. چین البته در این میان بی‌کار ننشسته و جدا از تلاش‌های پشت صحنه برای برطرف کردن این مشکل بزرگ، لیست تحریم جدیدی از شرکت‌های آمریکایی توسط این کشور ظاهرا در حال تهیه است. هواوی نیز برای کم کردن ابعاد این بحران دست به کار شده و امروز خبرهایی در مورد چیزی که از روز اول صحبت آن در میان بود منتشر شده است: سیستم‌عامل هواوی

خبر جدید در این رابطه به نقل از Global Times منتشر شده که در آن به ارائه سیستم‌عامل هواوی با نام HongMeng OS در چین و نسخه بین‌المللی آن با نام Oak OS اشاره شده است. در این رابطه، Richard Yu، مدیرعامل کسب و کار کالای مصرفی هواوی ارائه سیستم‌عامل این برند در پاییز امسال را تأیید کرده است.

سیستم‌عامل هواوی همین پاییز می‌آید؛ گوگل هشدار داد!

پیش از این شرکت هواوی درخواست ثبت نام‌های تجاری HUAWEI ARK OS همراه با HUAWEI ARK و ARK و ARK OS را به EUIPO (دفتر مالکیت معنوی اتحادیه اروپا) ارائه داده بود و حالا ظاهرا استراتژی هواوی حداقل در نام‌گذاری پلتفرم خود در چین و دیگر کشورها با تغییر روبرو شده است.

در همین رابطه شرکت گوگل بیانیه‌ای را خطاب به دولت آمریکا منتشر کرده که در آن نسبت به به ریسک‌های امنیتی احتمالی دستگاه‌های آینده هواوی با سیستم‌عامل اختصاصی جدید هشدار داده شده است. مهم‌ترین نگرانی مطرح شده گوگل در این مورد به احتمال حضور حفره‌های امنیتی در دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل هواوی اختصاص دارد چرا که این دستگاه‌ها دیگر به دلیل تحریم، امکان دریافت آپدیت‌های امنیتی را مستقیما از گوگل ندارد.

منبع

ارسال یک پاسخ