فروش آیفون 10 ، 8 و 8 پلاس روی هم کمتر از 6 و 6 پلاس!

0
2039
فروش آیفون 10 ، 8 و 8 پلاس روی هم کمتر از 6 و 6 پلاس!

آیفون X در حالی که این روزها با مشکلاتی روبروست و آرام‌آرام مشکلاتی برای سیستم Face ID آن پدیدار می‌شود اما به ظاهر مشکلی در فروش نداشته و همگان منتظر ثبت یک رکورد در فروش این گوشی در آمار سه‌ماهه پیش رو هستند؛ اما یک تحقیق جدید نشان داده که حداقل در آمریکا فروش آیفون 10 ، آیفون 8 و آیفون 8 پلاس در مجموع آنچنان که از اپل سراغ داریم فوق‌العاده نیست. در این تحقیق که روی خریداران آیفون در یک ماه منتهی به 3 دسامبر انجام شده مشخص گردیده‌ است که فروش آیفون 10 و دو آیفون جدید دیگر در ایالات متحده به سهم بازار 69 درصدی اپل در بازار آمریکا منجر شده که این سهم بازار فاصله بسیار زیادی از آنچه در مورد آیفون 6 و 6 پلاس در سال 2014 سراغ داریم دارد. در آن سال این دو گوشی 91 درصد از سهم بازار آمریکا را به خود اختصاص داده بودند.

فروش آیفون 10 ، 8 و 8 پلاس روی هم کمتر از 6 و 6 پلاس!
روند کاهشی سهم بازار از آیفون 6 به بعد

این مقایسه از آن جهت اهمیت دارد که در آن سال، آیفون 6 و 6 پلاس برای اولین بار طراحی سنتی اپل را با سایز بزرگ‌تر صفحه‌نمایش تغییر داده و برای اولین بار نیز یک گوشی بزرگ 5.5 اینچی را ارائه می‌کردند. بر همین روال نگاهی به فروش آیفون 10 نیز با توحه به اینکه با همه گوشی‌های قبلی اپل تفاوت دارد با اهمیت به نظر می‌رسد.

شاید یکی از دلائل کاهش سهم بازار اپل در این میان به عرضه دیرتر از موعد آیفون 10 نیز مرتبظ باشد. بالا رفتن قیمت نیز تا حدودی در این زمینه اثراتی را بر جای گذاشته اما در عوض حضور اپل در بازارهائی که معمولا این شرکت حضور موفقی نداشته است بهتر شده که از آن جمع شاید بزرگ‌ترین نمونه، کشور چین باشد.

منبع

ارسال یک پاسخ