با اسنپدراگون 8150 قبل از معرفی بیشتر آشنا شوید

0
1986
با اسنپدراگون 8150 قبل از معرفی بیشتر آشنا شوید

آنطور که از خبرها و ناگفته‌ها بر می‌آید، کوالکام در طی چند روز آینده (به طور مشخص در 4 دسامبر یا 13 آذر)، خود را برای معرفی یک چیپ‌ست موبایلی با نام اسنپدراگون 8150 آماده می‌کند؛ ظاهر شدن Snapdragon 8150 در یک بنچ‌مارک و امتیاز Snapdragon 8150 در AnTuTu از جمله خبرهائی‌ست که در طی این چند روز در مورد این پروسسور منتشر شده است امروز اما اطلاعات کامل‌تری را از اسنپدراگون 8150 در دسترس داریم که سیمای آن را تقریبا به صورت کامل ترسیم می‌کند. خبر جدید در این رابطه از لیکری به نام Ice universe منتشر شده که بار دیگر شایعه سه کلاستری بودن این پردازنده را تأیید می‌کند.

با اسنپدراگون 8150 قبل از معرفی بیشتر آشنا شوید

به گفته این منبع، اسنپدراگون 8150 دارای چهار هسته سطح پائین Kryo silver با 128 کیلوبایت حافظه کش L2 بوده که در فرکانس حداکثر 1.8 گیگاهرتز در یک کلاستر مشترک فعالیت می‌کنند. دومین کلاستر به سه هسته Kryo Gold تعلق دارد که دارای حافظه کش L2 برابر با 256 کیلوبایت داشته و فرکانس پردازش آنها به 2.842 گیگاهرتز می‌رسد. در نهایت در کلاستر سوم، قوی‌ترین هسته یعنی یک هسته تکی Kryo Gold قرار دارد که حافظه کش L2 آن به 512 کیلوبایت رسیده و فرکانس عملکرد آن نیز 2.419 گیگاهرتز است. منبع این خبر متأسفانه اطلاعاتی در مورد نوع این هسته‌ها و معادل‌های آنها در مجموعه ARM اشاره‌ای نکرده و نمی‌توان با اطمینان از نوع این هسته‌‌ها سخن گفت. البته با مد نظر قرار دادن Snapdragon 845 می‌توان حدس زد که هسته‌های Kryo Gold در این مجموعه از نوع کاستوم ARM A75 بوده و هسته‌های silver نیز از نوع Kirin 980ARM A55 هستند. البته این احتمال نیز مطرح است که همانند در اینجا نیز از هسته‌های جدیدتر ARM A76 استفاده شده باشد.

با وجود این اطلاعات هنوز یک معما در مورد این پروسسور باقی‌ست که به لیتوگرافی ساخت آن تعلق دارد و هنوز مشخص نیست که آیا کوالکام نیز به لیتوگرافی 7 و 8 نانومتری حاضر در پردازنده‌های جدید پیوسته است یا خبر؟ در زمینه گرافیک نیز با اینکه تقریبا می‌توان با اطمینان از حضور Areno 640 در این مجموعه سخن گفت ولی هنوز درصد بهبود ناشی از به‌کارگیری این گرافیک نسبت به نسل قبلی مشخص نشده است.

منبع

ارسال یک پاسخ