Helio G85 رسما معرفی شد: چیپ‌ست رده میانی مدیاتک

0
2071
Helio G85 رسما معرفی شد: چیپ‌ست رده میانی مدیاتک

مدیاتک نزدیک به سه ماه پیش از پروسسور جدیدی بهمام Helio G80 رونمایی کرد که برخلاف انتظار به پردازنده‌ پیشرفته Helio G90T این کمپانی نزدیک نبوده و می‌توان آن را نسخه اورکلاک‌ شده‌ای از Helio G70 پیشین این شرکت تلقی نمود. چندی پیش زیر مجموعه Redmi شرکت شیائومی گوشی جدیدی به نام Redmi Note 9 را معرفی کرد که به پروسسوری به نام Helio G85 مجهز بود. این پروسسور که اطلاعاتی از قبل در مورد آن منتشر شده بود حالا رسما از سوی مدیاتک رونمایی شده است. Helio G85 نیز برخلاف انتظار پروسسور تازه و چندان پیشرفته‌ای به نظر نمی‌رسد و تقریبا همان G80 با اندکی سرعت بیشتر به نظر می‌رسد.

در ساختار G85 از دو هسته 2 گیگاهرتزی ARM Cortex-A75 استفاده شده و 6 هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A55 نیز برای انجام کارهای سبک‌تر در آن در نظر گرفته شده‌اند. در بخش گرافیکی نیز در نگاه اول تغییری به چشم نمی‌خورد و در اینجا نیز از همان پروسسور Mali-G52 پیشین استفاده با این تفاوت که فرکانس این گرافیک از 950 مگاهرتز اندکی افزایش یافته و به 1 گیگاهرتز رسیده است. گذشته از این مورد، به تغییر خاص دیگری در Helio G85 در مقایسه با G80 نمی‌توان اشاره کرد و قابلیت‌های پیشین حاصر در این رده از جمله VoW (یا Voice on Wakeup) و فناوری HyperEngine Game در اینجا نیز حضور دارند.

Helio G85 رسما معرفی شد: چیپ‌ست رده میانی مدیاتک

از جمله امکانات بخش ارتباطی این چیپ‌ست باید به تشخیص هوشمندانه همزمانی و تداخل وای‌فای و LTE اشاره کرد جایی‌که چیپ‌ست امکان سوییچ سریع و بلافاصله بین این شبکه‌ها را در عرض تنها 13 میلی ثانیه فراهم می‌آورد. این قابلیت به خصوص در حین انجام بازی‌های سریع نیازمند به ارتباطات پر سرعت جالب توجه خواهد بود جایی‌که کاربران در عمل تأخیری را احساس نخواهند کرد.

مدیاتک در حال حاضر ارسال این چیپ‌ست به سازندگان را آغاز کرده و احتمالا در آینده از آن در طیف نچندان گسترده‌ای از گوشی‌های حوالی 200 دلار استفاده خواهد شد.

منبع

ارسال یک پاسخ