معرفی سرفیس بوک 3 سرفیس گو 2 و سرفیس هدفون 2

0
2612
معرفی سرفیس بوک 3 سرفیس گو 2 و سرفیس هدفون 2

همانطور که پیش‌بینی می‌شد شرکت مایکروسافت در روز چهارشنبه 6 می 2020 (17 اردیبهشت 1399) از طیف جدیدی از محصولات سخت‌افزاری خود رونمایی کرد که سرفیس بوک 3 و سرفیس گو 2 در صدر آن‌ها قرار دارند. سرفیس بوک 3 از لحاظ ظاهری نسبت به نسل قبلی خود یعنی Surface Book 2‌ که مهر دو سال پیش رونمایی شده بود تفاوت خاصی را ارائه نمی‌کند و تغییرات اصلی درون این مدل رخ داده است. در سرفیس گو 2 اما هم به لحاظ ظاهری و هم از نظر گزینه‌های پردازشی و داخلی تفاوت‌های مهمی نسبت به نسل قبلی یعنی Surface Go (معرفی شده در تیر دو سال پیش) با تغییرات مشخصی روبرو می‌شویم. مایکروسافت در این نوبت همچنین از نسل دوم سرفیس هدفون مایکروسافت پرده برداشت که مدل اولیه آن همراه با Surface Studio 2 در مهر دو سال پیش رونمایی شده بود.

سرفیس بوک 3

مهم‌ترین تغییر در Book 3‌ به حضور پردازنده‌های نسل دهم اینتل در آن مرتبط است امری که از یک دیوایس جدید و قدرتمند، چیزی جز آن نیز انتظار نمی‌رود. مایکروسافت در این نوبت نیز هر دو سایز صفحه‌نمایش برای این دستگاه یعنی 13.5 و 15 اینچی را حفظ کرده جایی‌که اولی با دو پروسسور Core i5 و Core i7 با قیمت پایه 1,599 دلاری عرضه می‌شود و همین نسخه در صورت تجهیز به گرافیک مجزای Nvidia Geforce GTX 1650 Max-Q با افزایش 400 دلاری با قیمت 1,999 ‌دلار عرضه خواهد شد.

معرفی سرفیس بوک 3 سرفیس گو 2 و سرفیس هدفون 2

در ورژن 15 اینچی سرفیس بوک 3 نیز همچنان امکان دستیابی به پروسسورهای اینتل تا Core i7 وجود دارد اما مهم‌تر از آن می‌توان این دستگاه را با گرافیک‌های GTX 1660Ti و یا Quadro RTX 3000 سفارش داد. اگر به گرافیک دوم در این مورد علاقمند شدید باید بدانید که این نسخه 3,499‌ دلار قیمت دارد!

معرفی سرفیس بوک 3 سرفیس گو 2 و سرفیس هدفون 2

به گفته مایکروسافت، Surface Book 3‌ به‌طور ویژه برای طراحان، مهندسات، توسعه‌دهنده‌گان نرم‌افزاری و گیمرها طراحی شده و به همین خاطر است که حافظه رم این مدل امکان ارتقاء تا 32 گیگابایت را دارد. حافظه داخلی این سری نیز تا 2 ترابایت قابل افزایش است؛ این حافظه SSD از نوع PCIe NVMe خواهد بود.

سرفیس گو 2

Surface Go 2 کوچک‌ترین تبلت در خانواده سرفیس مایکروسافت، همانطور که اشاره شد هم در بخش بیرونی و ظاهری و هم در قسمت‌های داخلی و پردازشی با تغییرات بزرگی روبرو شده است؛ سایز این تبلت از 10.2 اینچ حالا به 10.5 اینچ رسیده اما این افزایش سایز صفحه‌نمایش به لطف باریک‌تر شدن هرچه بیشتر حاشیه‌های پیرامونی تغییری در ابعاد ایجاد نکرده و رزولوشن صفحه‌نمایش نیز از 1,200×1,800 پیکسل سابق حالا بدون تغییر در نسبت 3:2 به 1,280×1,920‌ پیکسل رسیده است.

معرفی سرفیس بوک 3 سرفیس گو 2 و سرفیس هدفون 2

این تبلت که همچنان قیمت پایه 399 دلاری خود را حفظ کرده است در پایین‌ترین چینش از یک پردازنده Pentium Gold اینتل بهره می‌برد اما می‌توان آن را به پردازنده قوی‌تری از نسل هشتم Core m3 نیز ارتقاء داد که این دومی دارای 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه SSD و البته رده قیمتی بسیار بالاتر 629 دلاری است. این مشخصات رم و حافظه نسخه پیشرفته‌تر به ورژن پنتیوم نیز قابل اعمال است که این امر، قیمت دستگاه را 80 دلار افزایش می‌دهد. کاور کیبوری (Type Cover) این مدل نیز همچنان برای آن در دسترس قرار دارد اما برای تهیه آن باید 99 دلار به‌صورت جداگانه پرداخت.

معرفی سرفیس بوک 3 سرفیس گو 2 و سرفیس هدفون 2

دیگر تغییر این تبلت به دوام باتری آن تعلق دارد که به گفته مایکروسافت در یک استفاده معمولی تا 10 ساعت دوام را برای دستگاه به همراه خواهد داشت. گزینه اتصال LTE نیز برای Surface Go 2 در نظر گرفته شده اما این قابلیت تنها برای نسخه پیشرفته‌تر m3 در دسترس قرار  دارد و قیمت آن را نیز به 729 دلار افزایش می‌دهد.

سرفیس هدفون 2

در نهایت همانطور که اشاره شد، مایکروسافت در این نوبت ادامه‌ای را نیز بر سرفیس هدفون دو سال پیش خود ارائه کرده که طبیعتا Surface Headphone 2 خوانده می‌شود؛ تأکید اصلی در این هدفون مثل قبل بر حذف فعالانه نویز محیط (Active Noise Cancellation یا به‌صورت خلاصه ANC) تعلق دارد اما این قابلیت در این نوبت برای صدای انسان نیز تنظیم شده و در این حالت نتیجه بهتری را ارائه می‌دهد.

معرفی سرفیس بوک 3 سرفیس گو 2 و سرفیس هدفون 2

این ورژن جدید که در رنگ سیاه نیز ارائه شده از بلوتوث 5 و کد aptX‌ کوالکام پشتیبانی می‌کند و کاپ صدای آن‌ها نیز امکان چرخش 180 درجه‌ای دارد. سرفیس هدفون 2 به گفته مایکروسافت از توان باتری 20 ساعته بهره می‌برد که نسبت به 15 ساعت نسل قبلی با بهبود مشخصی روبرو شده است.

معرفی سرفیس بوک 3 سرفیس گو 2 و سرفیس هدفون 2

تغییر خاص دیگری در این میان دیده نمی‌شود و تقریبا همه‌ چیز برقرار سابق خواهد بود. این هدفون از 12 می (23 اردیبهشت) به بازار ارائه می‌شود و قیمت 249 دلاری آن نسبت به سال قبل با 100 دلار کاهش روبرو شده است.

منبع

ارسال یک پاسخ