اسنپدراگون 820 در پرده اول گرافیک 530، ISP‌جدید

0
1956
مشخصات Snapdragon 818

شرکت کوالکام سال کاملا ناموفقی را با پروسسور Snapdragon 810 پشت سر گذاشت جایی که کنار گذاشته شدن از سری S6 سامسونگ و مشکلات حرارتی آن در سایر مدل‌ها به قیمت ضرر مالی بزرگی برای این شرکت تمام شد. کوالکام قرار است با ارائه اسنپدراگون 820 در ماه‌های پیش رو این مشکلات را پشت سر بگذارد قدم اول امروز با معرفی گرافیک و ISP جدید این پروسسور توسط کوالکام صورت گرفت.

کوالکام البته هنوز در مورد مهم‌ترین نکته این چیپ‌ست یعنی نوع پردازنده‌های حاضر در آن سکوت اختیار کرده است و هنوز مشخص نیست که این برند عاقبت به جایگذاری پردازنده‌های کاستوم این شرکت در ساختار اسنپدراگون 820 اقدام می‌کند و یا اینکه همانند 810 بار دیگر از روال ARM در این زمینه که یک بار تجربه نا موفق آن را داشته است پیروی می‌کند. در صورت استفاده از پردازنده‌های خاص کوالکام در ساختار این چیپ‌ست، Snapdragon 820 نخستین تراشه‌ای از کوالکام خواهد بود که با پردازنده‌های 64 بیتی مخصوص این برند به بازار ارائه می‌شود.

گرافیک Adreno 530

مهم‌ترین نکته اشاره شده در خبر منتشر شده از سوی کوالکام به گرافیک جدید Adreno 530 تعلق دارد که برای اولین بار در اسنپدراگون 820 به کار گرفته می‌شود.

اسنپدراگون 820 - گرافیک جدید adreno 530 در اسنپ دراگون 820

کوالکام در توصیف این گرافیک به 40 درصد، ارتقا متوسط آن نسبت به نسل قبلی یعنی Adreno 430 (حاضر در اسنپ‌دراگون 810) اشاره کرده است این ارتقا کیفیت با 40 درصد کاهش مصرف انرژی همراه شده است امری که با سریع‌تر در حالت Idle قرار گرفتن این گرافیک محقق می‌شود. پشتیبانی از OpenGL ES 3.1 و در برخی پلتفرم‌ها OpenGL ES 3.2 یکی دیگر از قابلیت‌های مهم این گرافیک را تشکیل می‌دهند. این گرافیک البته با نسخه‌های قبلی از جمله OpenGL 2.0 نیز هماهنگ است. امکان استریم کردن ویدئو از طریق سیمی یا کمک HDMI 2.0 تا وضوح 4K تا 60 فریم در ثانیه و به صورت بی‌سیم تا وضوح 4K و تا 30 فریم در ثانیه یکی دیگر از نکات مهم قابل اشاره در مورد Adreno 530 است.

پروسسور سیگنال

پروسسور سیگنال تصویر (ISP) جدید کوالکام با نام Spectra نامیده می‌شود که کیفیت تصویر بالاتری را ارائه می‌کند. این ISP جدید ضمن بالا بردن کیفیت می‌تواند چندین دوربین با سنسورهای مختلف را به صورت همزمان هندل کند و بالاترین وضوح تصویر مورد پشتیابنی توسط آن نیز 25 مگاپیکسل بوده و بالاترین وضوح فیلم‌برداری آن نیز با نرخ  30 فریم در ثانیه قابل برداشت خواهد بود.

اسنپدراگون 820 - گرافیک جدید adreno 530 در اسنپ دراگون 820

طبق اطلاعات به دست آمده، Snpadragon 820 قرار است با فناوری 16 نانومتری شرکت TSMC تحت فرایندی با عنوان FinFET ساخته شده و اولین دیوایس ساخته شده با آن در اوائل سال 2016 به بازار ارائه می‌شود که بدین‌ترتیب می‌توان آن را رقیبی برای Apple A9 و رده جدید سامسونگ Exynos سری 7 دانست.

منبع

ارسال یک پاسخ