کوالکام شارژ سریع جدید کوئیک شارژ 4 پلاس را معرفی کرد

0
3148
کوالکام شارژ سریع جدید کوئیک شارژ 4 پلاس را معرفی کرد

شرکت کوالکام سال گذشته همراه با معرفی چیپ‌ست 10 نانومتری Snapdragon 835 از شارژ سریع کوئیک شارژ 4 رونمایی کرد که البته برخی از برندهای مهم بازار مثل سامسونگ در سری S8 با وجود حضور این فناوری شارژ سریع در پروسسورهای خود همچنان به دلیل سیاست‌های خود از Quick Charge 4.0 بهره نگرفته و در این مورد خاص هنوز از Quick Charge 2.0 بهره می‌برند. امروز کوالکام از نوع جدیدی از شارژ سریع با نام کوئیک شارژ 4 پلاس بهره گرفته که تفاوت‌های مشخصی را با نسخه پیشین این فناوری ارائه می‌کند.

کوالکام شارژ سریع جدید کوئیک شارژ 4 پلاس را معرفی کرد

سازندگان گوشی‌های هوشمندی که دارای چیپ‌ست‌های مجهز به Quick Charge 4 هستند در صورتی که سه تغییر را در محصولات خود پیاده کننده می‌توانند به نسخه +Quick Charge 4 آپدیت شوند فناوری Dual Charge مشابه آن چیزی ست که در نسخه‌های قدیمی‌تر Quick Charge دیده بودیم اما به گفته کوالکام اینک قوی‌تر شده است. متعادل کنننده حرارتی هوشمند یا Intelligent Thermal Balancing دیگر تغییر جدید این سیستم است که در آن جریان برق به مسیر کمتر مورد استفاده‌ای هدایت می‌شود و بدین‌‌ترتیب گرمای کمتری در دستگاه حین شارژ ایجاد می‌شود. در نهایت ویژگی Advanced Safety Feature حرارت گوشی موبایل و کانکتور اتصال آن را برای جلوگیری از اتصال کوتاه و ایجاد گرمای بیش از اندازه با هم چک می‌کند.

این فناوری به گفته کوالکام نسبت به QC4 تا 15 درصد سریع‌تر و تا 30 درصد کارآمدتر است. آپدیت به +Quick Charge 4 یک آپدیت نرم‌افزاری نیست و باید تغییری سخت‌افزاری در مشحصات پروسسور آن ایجاد شود. رد حال حاضر تنها گوشی پشتیبانی‌کننده از +Quick Charge 4 اسمارت‌فون ZTE nubia Z17 است که روز گذشته معرفی شد.

ارسال یک پاسخ