لیمگ ؛ یک هدیه استارت‌آپی به نشریات

0
2187

برنامه موبایل لیمگ در تاریخ 25 آذر ماه طی نشستی خبری شرکت در نمایشگاه بین‌المللی الکامپ 2015 با حضور اصحاب رسانه و مدیران شرکت اندیشه فناوری لیماتک پارس، توسعه‌دهنده این برنامه، معرفی شد. با اپلیکیشن “لیمگ” تنها با یک اشتراک به تمامی نشریات پرمخاطب ایرانی اعم از مجلات و روزنامه‌ها می‌توان دسترسی داشت و بدون محدودیت مطالعه کرد.

با “لیمگ” این امکان برای کاربران فراهم می‌شود که هزینه یک نشریه را پرداخت کرده ولی صدها نشریه را مطالعه کنند،‌نشریات را دانلود کرده و به صورت آفلاین به همراه  داشته باشند ، به آرشیو نشریات مورد علاقه‌ خود دسترسی داشته و یا هر روز اخبار روزنامه‌‌ها را دنبال کنند. اشتراک مطالب با دیگران و مشاهده بهترین و محبوب‌ترین  نشریات در هر زمینه از دیگر قابلیت‌های این اپلیکیشن به حساب می‌آید.

در ابتدای مراسم رونمایی از این اپلیکیشن، کوروش نکاوند، رییس هیات مدیره شرکت اندیشه فناوری لیماتک پارس ضمن قدردانی از شرکت‌ سهامی نمایشگاه‌های بین المللی و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای که فرصت معرفی نوآوری‌ها را در اختیار شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های صنعت آی‌تی فراهم کرده‌اند، گفت: «به لطف پیشرفت فناوری و بهبود زیرساخت‌های فناوری اطلاعات طی سال‌های اخیر در سطح کشور شاهد بروز نوآوری‌های مختلف در عرصه تجارت الکترونیک و موبایل هستیم.»

وی افزود: «اهمیت کسب‌و‌کارهای نوظهور دانش بنیان در اقتصاد کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه به قدری بالا است که بهبود اکوسیستم استارت‌آپ‌ها به یکی از اصلی‌ترین الویت‌های این کشورها تبدیل شده است. در ایران نیز حدود دو سال است که شاهد استارت‌آپ‌های موفق بوده‌ایم. به طور که برخی از آن‌ها به کسب‌و‌کارهای بزرگی در زمینه تجارت الکترونیک تبدیل شده‌اند. خوشبختانه در الکامپ امسال سازمان نظام صنفی رایانه‌ای اهمیت بیشتری به استارت‌آپ‌ها داده است و تسهیلات بیشتری را در اختیار آن‌ها قرار داده است.»

رونمایی از اپلیکیشن لیمگ

او درباره فعالیت‌های شرکت لیماتک گفت: «موسسین مجموعه لیماتک با سال‌ها تجربه در زمینه فناوری اطلاعات و نشر دیجیتال در یک سال گذشته با دیدگاه استارت‌آپی بر روی چندین ایده خلاقانه با رویکرد نوین در عرصه نرم افزارهای خدمات‌محور فعالیت کرده و در بدو تاسیس، نخستین محصول خود، یعنی لیمگ را به عنوان برنامه‌ای برای عرضه و انتشار مطبوعات و نشریات روی پلتفرم‌های موبایل آماده کرده است. هم اینک کاربران علاقه‌مند می‌توانند با نصب نسخه آزمایشی این برنامه بر روی گوشی‌های اندرویدی خود استفاده کنند.»

رییس هیات مدیره شرکت اندیشه فناوری لیماتک پارس، ویژگی‌های بارز این نرم افزار را استفاده از ظرفیت‌های تجاری در مطبوعات دانست و افزود: «اعتقاد داریم اصحاب رسانه از بهترین کارشناسان و نقادان در عرصه آی تی کشور هستند و از این رو نسخه آزمایشی لیمگ را در ابتدا در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم تا قبل از عرضه عمومی نواقص احتمالی آن بررسی و اصلاح شود.»

در ادامه این نشست، علی رضا خردمندان، مدیر بازرگانی این شرکت گفت: «در سال‌های اخیر با رشد اینترنت و گسترش فناوری فضای بسیار مناسبی را در حوزه‌های مختلف علم و فناوری ایجاد کرده، شاهد تغییر رویکرد محسوسی. صنعت نشر هم از این رویکرد بی نصیب نبوده است.» خردمندان افزود: «در این شرایط، ما نیز تصمیم گرفتیم تا در مدل جدید صنعت نشر به عنوان صنعت نشر دیجیتال شناخته شده، اقداماتی داشته باشیم و محصول لیمگ را معرفی کنیم.»

رونمایی از اپلیکیشن لیمگ

وی اظهار داشت: «بر اساس آمارهای منتشر شده در فاصله سال‌های 2009 تا 2015 میلادی، شاهد افزایش شگفت آور مجلات دیجیتال در سطح دنیا هستیم. از سوی دیگر، وقتی نگاهی به صنعت چاپ و نشریات کاغذی می‌اندازیم، در می‌یابیم که نرخ فروش آن‌ها به شکل محسوسی کاهش داشته است. مشکلات توزیع، دسترسی زمانی و مکانی، محدودیت‌های جغرافیایی، محدودیت زمانی عرضه روی کیوسک، هزینه‌های بالای چاپ، لیتوگرافی، تهیه کاغذ، عدم تعامل پویای با مخاطب به دلیل مدل سنتی آن و نیز آسیب‌های زیست محیطی از جمله دلایل این مشکلات به شمار می‌روند.» وی ادامه داد: «وجود و بروز همین مسائل سبب شد تا برنامه لیمگ را توسعه دهیم. کاربران با کمک این برنامه می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای بسیار جزئی از محتوای نشریات عرضه شده در آن استفاده کنند.» وی درباره قابلیت‌های اپلیکیشن لیمگ گفت: «هزینه اندک، دسترسی آسان، دسته بندی مناسب شامل روزنامه‌ها و مجلات یا موضوع خاصی که مد نظر کاربر است از ویژگی‌های اصلی این برنامه است.»

خردمندان افزود: «ناشرین با استفاده از این نرم‌افزار و چارچوب تجاری که در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، می‌توانند مدیریت آن را تحت اختیار خود قرار بگیرند و با بازخوردی که از سوی کاربر می‌گیرند به بهبود محتوای خود بپردازند و تعاملی پویا با کاربران داشته باشند.»

به گفته خردمندان، اپلیکیشن لیمگ به زودی عرضه خواهد شد و در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

سایت شرکت سازنده و لینک‌های دانلود

ارسال یک پاسخ