وایبر چت مخفی خود بخود نابود شونده را ارائه می‌کند

0
1629
وایبر چت مخفی خود بخود نابود شونده را ارائه می‌کند

نرم‌افزار وایبر که به سبب امکانات و قابلیت‌های آن به خصوص در برقراری ارتباط صوتی، طرفداران فراوانی دارد قرار است به زودی قابلیت چت مخفی با امکان پاک شدن خود بخودی را ارائه کند. این قابلیت چت مخفی پس از آن اتفاق افتاده که این اپلیکیشن چندی پیش امکان پاک شدن خودکار پیام‌ها را در اختیار کاربران قرار داده بود و حالا به جای اجبار به پاک کردن تک به تک پیام‌ها کاربران می‌‌توانند از چت مخفی که کاملا به خودکار پاک می‌شود استفاده کنند.

این ویژگی به کاربران اجازه تنظیم یک زمان مشخص را می‌دهد تا پس از آن زمان کل چت مورد نظر به صورت خودکار از بین برود. در این میان برای محافظت بیشتر حتی امکان تنظیم یک Pin کد نیز در نظر گرفته شده تا قبل از فرا رسیدن زمان مقرر برای پاک شدن چت، امکان دسترسی به آن وجود نداشته باشد.

نکته جالب‌تر برای کاربارن اندروید در این آپدیت جدید،‌ ممانعت از گرفتن اسکرین‌شات از گفت‌وگو است که بالاترین درجه محافظت را از آن به عمل می‌آورد. البته این موضوع به دلیل ماهیت متفاوت سیستم‌عامل iOS در این پلتفرم قابل اجرا نیست اما در این حالت نیز به کاربران در حین گرفتن اسکرین‌شات هشدار داده می‌شود. چت مخفی وایبر نیز مثل دیگر چت‌های این برنامه پیام‌رسان به صورت end-to-end رمزگذاری شده است. هنوز مشخص نیست که وایبر چه زمانی این آپدیت را به صورت رسمی ارائه می‌کند اما می‌تواند انتظار داشت که طی چند روز آینده این امر صورت پذیرد.

منبع

ارسال یک پاسخ