ARM معرفی کرد: Cortex-A35 برای اسمارت‌واچ

0
2551
معرفی پردازنده Arm a35

شرکت ARM ارائه دهنده راه‌کارهای پردازش موبایلی در سال آینده نه‌تنها پردازنده ARM Cortex-A72 را برای قرارگیری در چیپ‌ست‌های موبایلی پیشرفته ارائه خواهد کرد بلکه امروز مشخص شد که این برند هسته پردازشی جداگانه‌ای را نیز برای قرارگیری در اسمارت‌واچ‌ها در دسترس قرار می‌‌دهد. ARM Cortex-A35 جایگزین هسته‌های ARM A7 فعلی در ساعت‌های هوشمند خواهد شد.

مهم‌ترین نکته اشاره شده در معرفی این چیپ‌ست موبایلی جدید اشاره به مصرف پایین‌تر انرژی در آن است. پردازنده A35 تنها 90 میلی وات انرژی به ازای هر هسته ارائه می‌‌کند و علاوه بر این نه‌تنها از ARM A7 ضعیف‌تر نیست بلکه به گفته شرکت سازنده در حالت 32 بیت نزدیک به 20 درصد افزایش کارایی در آن دیده می‌شود. البته A35 براساس مدل ARMv8 طراحی شده و بدین‌ترتیب یک پردازنده 64 بیتی خواهد بود و از پردازش‌های 64 بیتی پشتیبانی می‌‌کند. این پردازنده‌ها، 28 نانومتری هستند که با وحود تکنولوژی ساخت قدیمی‌تر به دلیل 25 درصد اشغال فضای کمتر، قیمت ارزان‌تری خواهند داشت.

معرفی پردازنده Arm a35

این شرکت انتظار دارد که تولید پردازنده A35 و قرارگیری أن در چیپ‌ست‌های جدید تا پاسان سال 2016 به طول بیانجامد. حضور این هسته در چینش‌های جدید چیپ‌ست‌های موبایلی با هسته‌های متعدد نیز اتفاقی ست که به احتمال فراوان رخ خواهد داد اما بی‌شک بازار هدف اصلی پردازنده A35 در چیپ‌ست‌های اسمارت‌واچ‌ها و به عنوان جایگزینی برای چیپ‌ست‌های Snpadragon 400 و MediaTek MT2601 با هسته‌های  آرم A7 است.

منبع

ارسال یک پاسخ