تازه‌های ایفا (IFA 2015) : معرفی لنوو فب پلاس

0
3614

رده فبلت‌ها نخستین بار برای توصیف دسته‌ای گوشی‌های موبایل با صفحه‌‌نمایش‌های بزرگ در حد 5.5 اینچ که نه می‌توانستیم آنها را اسمارت‌فون بدانیم و نه تبلت، به وجود آمد. با افزایش سایر پنل‌های موبایلی، اینک سایز 5.5 اینچ یک اندازه معمول به حساب می‌آید و اصطلاح فبلت را نیز کمتر می‌شود لنوو اما با ارائه فب پلاس (Lenovo Phab Plus) 6.8 اینچی قصد زنده کردن دوباره این مفهوم را دارد.

صفحه‌نمایش 6.8 اینچی گوشی لنوو فب پلاس دارای وضوح تنها ! فول اچ‌دی است که با این وضوح به فشردگی نچندان فوق‌العاده 324 پیکسل در هر اینچ دست پیدا می‌کند البته این فشردگی هنوز هم در مرزهای حداکثر توانایی تشخیص چشم انسان قرار داشته و مشکلی از این بابت جهت کیفیت این پنل نباید وجود داشته باشد. این فبلت غول‌آسا از سوی لنوو دستگاهی با امکان کارکرد با یک دست توصیف شده که با توجه به سایز، ادعای بزرگی به حساب می‌آید. در عمل اما با چند حقه نرم‌افزاری این مهم به وقوع پیوسته و تقریبا از اکثر امکانات این تبلت حتی با یک دست (البته با یک دست بزرگ) هم می‌توان استفاده کرد.

لنوو فب پلاس - Lenovo Phab Plus - ارائه فبلت لنوو phab plus در ifa 2015

دوربین‌های لنوو فب پلاس 13 و 5 مگاپیکسلی هستند و هر دو سیم‌‌کارته آن نیز از LTE‌ پشتیبانی می‌کنند. در بخش پردازش دستگاه از چیپ‌ست Snapdragon 615 کوالکام حاوی 8 هسته پردازشی 64 بیتی استفاده شده و 2 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی برای آن در نظر گرفته شده است. این حافظه با کمک اسلات جانبی Micro SD قابل افزایش خواهد بود.

لنوو فب پلاس - Lenovo Phab Plus - ارائه فبلت لنوو phab plus در ifa 2015

بدنه لنوو فب پلاس تمام فلزی بوده و تنها 7.6 میلیمتر ضخامت دارد که این به خوش‌دستی فبلت کمک فراوانی کرده است البته با 229 گرم وزن هنوز نمی‌توان از یک اسمارت‌فون سبک سخن گفت.

لنوو فب پلاس - Lenovo Phab Plus - ارائه فبلت لنوو phab plus در ifa 2015

ظرفیت باتری در Phab Plus لنوو برخلاف انتظار چندان بالا نیست اما به گفته شرکت سازنده باتری 3500mAh آن برای یک روز کامل دوام خواهد آورد. قیمت در نظر گرفته شده از سوی لنوو برای این فبلت فول آسا 299 دلار است که با توجه به امکانات آن رقم مناسبی به نظر می‌رسد.

منبع

ارسال یک پاسخ