موبایل LG به تاریخ پیوست: خداحافظی رسمی ال‌جی با موبایل

0
2268
موبایل LG‌ به تاریخ پیوست: خداحافظی رسمی ال‌جی با موبایل

در حالی‌که از چند روز پیش زمزمه خداحافظی بخش موبایل LG بر سر زبان‌ها بود این شرکت بالاخره به‌صورت رسمی این خبر را تأیید کرد. خروج بخش موبایل LG از این صنعت رسما در 31 جولای یعنی نزدیک به 4 ماه دیگر رخ خواهد داد و تا آن زمان گوشی‌هاف فعلی حاضر در بازار این شرکت همچنان به فروش خود ادامه می‌دهند. فروش و پشتیبانی نرم‌افزاری از گوشی‌های ال‌جی البته تا مدتی بعد نیز ادامه پیدا خواهد کرد و از این لحاظ نگرانی خاصی برای مشتریان این شرکت ایجاد نمی‌شود

موبایل LG‌ به تاریخ پیوست: خداحافظی رسمی ال‌جی با موبایل

بخش موبایل LG در طی پنج سال گذشته سودآوری خاصی برای این شرکت به همراه نداشته و همواره ضررهای هنگفتی را به بار آورده است. از جمله آخرین تولیدات این مجموعه باید به LG Velvet و LG Wing 5G اشاره کرد که هر دو موفق به جلب نظر برخی کاربران و خریداران شدند اما عملا قادر به تغییر شرایط دشوار این کمپانی در طی سال‌های اخیر نبوده و به‌ناچار ادامه‌ای برای آن‌ها نمی‌توان متصور شد. آخرین تلاش‌های ال‌جی برای ماندن در این بازار نیز چند ماه پیش در جریان رویداد CES 2021 اتفاق افتاد که در طی آن LG Rollable به‌عنوان اولین گوشی رول شونده دنیا مطرح شد که قرار بود به زودی به بازار عرضه شود اما این گوشی نیز حالا به تاریخ خواهد پیوست.

ال‌جی در بیانیه خود از تمرکز نیروهای خود روی موارد دیگری مثل خودروهای الکتریکی، تجهیزات اتوموبیل، اینترنت اشیاء و خانه‌های هوشمند سخن گفته و تلاش برای استحکام حضور خود در دیگر حوزه‌های ارتباطی نظیر 6G را از سیاست‌های خود در آینده بر شمرده است.

شرایط فاجعه‌بار ال‌جی در این صنعت البته بی‌شباهت به دیگرانی چون HTC و سونی نبوده و با این‌که از اچ‌تی‌سی پس از فروش بخش بزرگی از به شرکت گوگل عملا تنها پوسته‌ای باقی مانده و سونی نیز در طی یکی دو سال اخیر اغلب تنها به ارائه گوشی‌های رده بالای گران‌قیمت بسنده کرده اما نمی‌توان احتمال تکرار این ماجرا برای این دو شرکت را از نظر دور داشت.

منبع

ارسال یک پاسخ