موس گیمینگ Razer Viper با سوییچ‌های نوری

0
1621
موس گیمینگ Razer Viper با سوییچ‌های نوری

شرکت ریزر از جمله کمپانی‌های فعال در زمینه بازی‌های کامپیوتری‌ست که در سال‌های اخیز به تولید سخت‌افزارهای تخصصی این رده از جمله کامپیوتر، لوازم جانبی و حتی گوشی‌های هوشمندی به نام Razer Phone و Razer Phone 2 اقدام کرده است. موس‌های مخصوص بازی از جمله دیگر محصولات همیشگی این کمپانی‌ست که جمله آنها می‌توان به Razer Abyssus Essential در سال گذشته اشاره کرد. این کمپانی امروز از یک موس مخصوص بازی جدید به نام Razer Viper رونمایی کرده که از لحاظ قیمتی و امکاناتی در جایگاه بالاتری نسبت به مدل پیشین قرار می‌گیرد. Razer Viper به گفته شرکت سازنده تا 3 برابر سریع‌تر از موس‌های مکانیکی معمول هستند که علت این سرعت بیشتر را باید در نحوه طراحی این مدل جست‌وجو کرد.

موس گیمینگ Razer Viper با سوییچ‌های نوری

در موسم‌های عادی، سوییچ‌های مکانیکی، سیگنال‌های الکتریکی را از طریق تماس فیزیکی ارسال می‌نماییند که با یک اثر ارتجاعی موقتی همراه هستند، این اثر باعث می‌شود که سیگنال‌های متعددی از کلیکی که واقعا قصد انجام آن را داشتید به مرکز پردازش ارسال شود. برای حل این مشکل یک نرم‌افزار ضد ارتجاع (debounce software) به‌کار گرفته می‌شود که سیگنال‌های اضافی را حذف می‌نماید و بدین‌‌ترتیب خود زمان پاسخ‌گویی موس را کاهش می‌دهد. در موس جدید ریزر اما از سوییچ‌های نوری استفاده شده که این مشکل را از پایه با دور زدن کنتاکت‌های فیزیکی حل می‌کنند. در این موس بعد از کلیک کردن بلافاصله دریچه سوییچ گشوده شده و یک نور مادون قرمز برای ارسال اطلاعات کلیک شما، از میان آن تابیدن می‌گیرد. این قضیه سرعت و عکس‌العمل موس را کاملا بالا می‌برد و آن را مناسب‌ترین ابزار برای یک کاربری نیازمند واکنش سریع یعنی گیم می‌کند.

موس گیمینگ Razer Viper با سوییچ‌های نوری

این فناوری جدید عمر موس را نیز بالا می‌برد جایی‌که به گفته شرکت سازنده Razer Viper می‌تواند بدون مشکل، 70 میلیون بار کلیک شود! اگر هنوز به دنبال نکات مثبت در این موس می‌گردید باید بدانید که وزن Viper تنها 69 گرم است، 8 دکمه قابل برنامه‌ریزی دارد، دقت رزولوشن آن 99.4 درصد بوده و سرعت آن به 450 اینچ در هر ثانیه می‌رسد.

ریزر Viper با قیمت 79.99 دلار و 89.99 یورو از هم‌اکنون در آمریکا و اروپا در دسترس قرار دارد.

منبع

ارسال یک پاسخ