نوکیا 8.1 آمد: همان X7 بازار چین!

0
3689
نوکیا 8.1 آمد: همان X7 بازار چین!

نزدیک به دو ماه پیش بود که شرکت نوکیا از گوشی میان‌رده خوش‌قیمتی برای بازار چین رونمائی کرد که از مشخصات مناسب و طراحی جذابی برخوردار بود. نوکیا X7 که از آن به عنوان آپدیتی بر نوکیا 7.1 که چند روز قبل از آن رونمائی شده بود یاد می‌شد تنها مختص به بازار چین بوده و کاربران دیگر کشورها باید تا به امروز و زمان معرفی نسخه جهانی این گوشی که اینک نوکیا 8.1 نام دارد به انتظار می‌نشستند. جنس بدنه گوشی از آلومنیوم آنودیزه شده با طراحی دو رنگ تشکیل شده که در سه ترکیب آبی-نقره‌ای، زرشکی- مسی و بالاخره خاکستری-نقره‌ای ارائه می‌شود.

نوکیا 8.1 آمد: همان X7 بازار چین!

نوکیا 8.1 درست همانند همتای چینی خود دارای یک صفحه‌نمایش 6.18 اینچی فول اچ‌دی پلاس از نوع IPS LCD با نسبت 18.7:9 بوده که در بالای آن ناچ نسبتا بزرگی دیده می‌شود. درون این ناچ دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی گوشی قرار دارد که فاقد فوکوس حودکار بوده و اندازه پیکسل‌های آن نیز تنها 0.9 میکرون اعلام شده است.

نوکیا 8.1 آمد: همان X7 بازار چین!

در بخش پشتی دستگاه دو دوربین 12 و 13 مگاپیکسلی در زیر یکدیگر و در یک محوطه بیضی‌شکل برآمده قرار دارند که دوربین اصلی، نمونه 12 مگاپیکسلی با سنسور 1/2.55 اینچی و اندازه پیکسل 1.4 میکرونی است و دوربین 13 مگاپیکسلی دوم نیز صرفا برای تشخیص عمق میدان و افکت بوکه به کار می‌رود. دوربین اصلی این مجموعه با نشان زایس همراه شده و لرزه‌گیر اپتیکال (OIS) نیز در لیست امکانات آن قرار دارد. سنسور اثر انگشت نیز در همین بخش و در زیر مجموعه دوربین است.

نوکیا 8.1 آمد: همان X7 بازار چین!

پردازش در این گوشی مثل همتای چینی آن با پروسسور قدرتمند رده میانی کوالکام یعنی Snapdragon 710 انجام شده و 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی eMMC دارد. در نسخه چینی این گوشی ظاهرا ورژن دیگری با رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی نیز در دسترس قرار داشت. سیستم‌عامل گوشی نسخه 9 اندروید پای بوده و با توجه به حضور در برنامه اندروید وان گوگل، می‌توان از 2 سال آپدیت سیستم‌عامل و 3 آپدیت‌های امنیتی در آن اطمینان داشت. گزینه‌های ارتباطی این مدل شامل LTE Cat.6، بلوتوث نسخه 5، وای‌فای ac و مسیریاب‌های GPS/GLONASS/BeiDou می‌شود و جک هدست نیز در آن حضور دارد.

ظرفیت باتری دستگاه بدون تغییر، 3,500mAh است و با توجه به حضور پروسسور قدرتمند کوالکام، شارژ سریع 18 واتی نیز از طریق پورت USB-C برای آن در دسترس قرار دارد. نوکیا 8.1 قرار است از اواسط ماه جاری ملادی با قیمت 399 یورو عرضه شود و بازار خاورمیانه نیز یکی از بازارهای اولیه این گوشی به حساب می‌آید.

منبع

ارسال یک پاسخ