کنسول بازی نینتندو سوئیچ کالبد شکافی شد

0
2272
نینتندو سوئیچ کالبد شکافی شد

کنسول بازی نینتندو سوئیچ در حال حاضر داغ‌ترین و جذاب‌ترین دیوایس مخصوص بازی به حساب می‌آید. نینتندو سوئیچ که از حالت دستی قابلیت قرارگرفتن در داک و کارکرد به عنوان یک کنسول تلویزیونی را دارد امروز توسط سایت مرجع iFixit به طور کامل کالبدشکافی شده و اجزای آن خارج شدند.

تنها مانعی که نینتندو سوئیچ برای دسترسی به اجزای داخلی دستگاه پیش روی کاربران قرار می‌دهد پیچ‌های سه‌پر مخصوصی ست که با وحود آنکه به آسانی باز می‌شوند اما معمولا کاربران پیچ‌گوشتی مخصوصی برای این کار در اختیار ندارند. با گشودن این پیچ‌ها تقریبا بدون هیچ مشکل دیگری می‌توان به اجزای درونی کنسول دست پیدا کرد. سیستم خنک‌کننده کنسول از یک هیت‌سینک مسی، یک فن و یک صفحه فلزی برای انتقال حرارت بهره می‌برد؛ در حین استفاده از کنسول به صورت پرتابل و همانند یک تبلت، فن دستگاه چندان عمل نمی‌کند و سیستم معمول خنک‌کننده کفایت خواهد کرد. در هنگام قرار دادن کنسول درون داک آن مسئله تغییر کرده و فن‌ها حتی با حداکثر سرعت نیز کار می‌کنند.

درون کنسول از یک باتری 3.7 ولتی با ظرفیت 4310 میلی آمپر ساعت استفاده شده و یک اسلات حافظه امکان افزایش حافظه 32 گیگابایتی eMMC درونی دستگاه را فراهم می‌آورد. سیستم پردازشی کنسول بر پایه چیپ‌ست Nvidia X1 بوده و 4 گیگابایت حافظه LPDDR4 در آن دیده می‌شود. دو اسپیکر استریو نیز در این مدل دیده می‌شود.

 

 

کنترلرهای دستگاه که به آن متصل می‌شوند و از آنها با عنوان Joy-Con یاد می‌شود داستان متفاوتی داشته و کنترلر سمت راست با برخورداری از آنتن NFC و LEDهای IR و دوربین IR امکان شناسایی موقعیت دست در برخی بازی‌ها را دارد. هریک از کنترلرها درون خود یک موتور فیدبک لرزشی داشته و یک باتری 525mAh نیز درون هریک وجود دارد.

درون داک دستگاه نکته چندان پیچیده‌ای دیده نمی‌شود و 2 پورت USB 2.0، یک پورت USB 3.0 همراه با درگاه HDMI و ورودی پاور را در خود جای داده است. این مجموعه با یک پورت USB Type-C به تبلت متصل شده و تنها منجر به کارکرد بخش گرافیکی با کلاد بالاتری می‌شود و خود هیچ توان پردازشی را در خود جای نمی‌دهد.

منبع

ارسال یک پاسخ