هواوی Watch GT و Band 3 Pro را بهتر بشناسید

0
2139
هواوی Watch GT و Band 3 Pro را بهتر بشناسید

شرکت هواوی در نمایشگاه MWC 2017 از هواوی واچ 2 ساعت هوشمند مجهز به قابلیت تماس سیم‌کارتی رونمائی کرد و اندکی بعد در همین روزها در سال گذشته هواوی واچ 2 پرو را نیز با سیم‌کارت الکترونیکی یا eSIM به نمایش گذاشت. حالا پس از گذشت یک سال نوبت به نسل جدید ساعت هوشمند این شرکت که هواوی Watch GT نام دارد رسیده که نه‌تنها ظاهر آن اندکی تغییر کرده و صفحه‌نمایش بزرگ‌تری دارد بلکه یک تغییر بزرگ یعنی حذف Wear OS از آن نیز کاملا خبرساز شده است. این ساعت که روز گذشته همزمان با معرفی سری میت 20 رونمائی شد دارای سیستم‌عامل اختصاصی هواوی با نام LiteOS است و پردازش در آن نیز با چیپ‌های دوگانه کم‌مصرفی انجام می‌شود. علت اصلی گذر هواوی Watch GT از Wear OS و استفاده از یک سیستم‌عامل اختصاصی و پردازنده جدید را باید در مصرف بهینه انرژی در این ساعت جست‌وجو کرد که شرایط بسیار بهتری نسبت به یک ساعت هوشمند مبتنی بر Wear OS دارد.

هواوی Watch GT و Band 3 Pro را بهتر بشناسید

چیپ اول این ساعت برای کارهای کم‌مصرف و عادی در نظر گرفته شده و دومی برای کارهای شدیدتر به کار می‌آید با این معماری جدید به گفته هواوی با روشن بودن سیستم دنبال کردن ضربان قلب و 90 دقیقه ورزش در طول هفته،‌ می‌توان تا دو هفته دوام باتری داشت که دستیابی به این رقم در سیستم‌عامل Wear OS دست کمی از خواب و خیال ندارد. در شدیدترین حالت مصرف انرژی یعنی جائی‌که صفحه‌نمایش و GPS کاملا روشن است، این ساعت می‌‌تواند با یک بار شارژ تا 22 ساعت دوام داشته باشد که رقم فوق‌العاده‌ای برای این رده به حساب می‌آید. اگر از GPS صرفنظر کنید و تنها سیستم دنبال کردن ضربان قلب و دریافت نوتیفیکیشن را فعال کنید می‌توانید تا 30 روز از هواوی Watch GT استفاده کنید.

صفحه‌نمایش اسمارت‌واچ از 1.2 اینچ سال قبل حالا به 1.39 اینچی از نوع AMOLED‌ ارتقاء یافته و پوشش DLC (پوشش کربن مشابه الماس یا diamond-like carbon) روی شیشه آن قرار گرفته است. کیس یا بدنه ساعت نیز از جنس فولاد 316L است. هواوی Watch GT طبیعتا امکان دنبال کردن فعالیت‌های ورزشی مختلف کارران و حتی خواب آنها را دارد و با کمک فشارسنج درون ساعت می‌توان فعالیت‌های کوه‌نوردی افراد را نیز دنبال کرد.

هواوی Watch GT و Band 3 Pro را بهتر بشناسید

سیستم تشخیص ضربان قلب این ساعت در پشت آن قرار دارد و دارای شش LED و تکنولوژی خاصی به نام TruSeen 3.0 است که به گفته شرکت سازنده در زمینه مصرف انرژی و دقت خوانش در سطح بالائی قرار دارد.

ابعاد دستگاه 10.6×46.5×46.4 میلی‌متر بوده و 46 گرم وزن دارد. حافظه داخلی یا ROM این دل تنها 128 مگابایت است و رم آن نیز 16 مگابایت در نظر گرفته شده و بدین‌ترتیب نمی‌توان انتظار نصب برنامه‌های جانبی به سبک ساعت‌های Wear OS را در آن داشت. NFC در این مدل پشتیبانی می‌شود و برای استفاده از آن باید اسمارت‌فونی با اندروید 4.4 به بالا یا iOS 9.0 به بالا در اختیار داشت.

هواوی Watch GT در دو نسخه کلاسیک و اسپریت به ترتیب با قیمت های 249 و 199 یورو به بازار ارائه می‌شود.

هواوی علاوه بر ساعت هوشمند خود یک دستبند جدیدی به نام Band 3 Pro را نیز با قیمت 99 یورو معرفی کرد که دارای صفحه‌نمایش 0.95 اینچی AMOLED تاچ اسکرین خمیده است که مجز به سیستم مونیتور ضربان قلب و GPS بوده و تا 5 اتمسفر یعنی تا 50 متری زیر آب، بدون مشکل به کار خود ادامه می‌دهد.

هواوی Watch GT و Band 3 Pro را بهتر بشناسید

منبع

ارسال یک پاسخ