پازل گلکسی A42 تکمیل شد؛ ارزان‌ترین 5G سامسونگ

0
1512
پازل گلکسی A42 تکمیل شد؛ ارزان‌ترین 5G سامسونگ

اندکی بیش از یک ماه پیش بود که شرکتسامسونگ اطلاعاتی در مورد یک گوشی 5G جدید به نام Galaxy A42 را منتشر کرد که در آن بدون اشاره به جزییات اصلی دستگاه به برخی موارد دیگر در مورد این گوشی مثل صفحه‌نمایش 6.6 اینچی Super AMOLED آن اشاره کرده بود؛ سامسونگ حالا اطلاعات کامل گلکسی A42 را در قالب یک اینفوگرافی منتشر کرده که در آن جزییاتی مثل وضوح و کارکرد دوربین‌ها، حافظه داخلی و رم و شاید از همه مهم‌تر نوع چیپ‌ست پردازشی دستگاه آمده است. گلکسی A42 به سری 4 گوشی‌های خانواده A سامسونگ تعلق دارد و بدین‌ترتیب می‌توان آن را روی کاغذ ارزان‌ترین گوشی 5G در بین اسمارت‌فون‌های سامسونگ دانست.

اولین نکته جدید نچندان جالب در مورد گلکسی A42 به صفحه‌‌نمایش 6.6 اینچی آن باز می‌گردد که با وجود آن‌که از فناوری ساخت Super AMOLED بهره می‌برد اما وضوح آن تنها +HD بوده و به‌روشنی می‌توان از تعلق آن به رده قیمتی ارزان‌تر سخن گفت. در بالای صفحه‌نمایش و در محوطه ناچ نیم‌دایره‌ای مرکزی یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی قرار دارد که ظاهرا بدون فوکوس خودکار است و از گشودگی دیافراگم f/2.2 بهره می‌برد. سنسور اثر انگشت نیز درون صفحه‌نمایش قرار دارد.

پازل گلکسی A42 تکمیل شد؛ ارزان‌ترین 5G سامسونگ

در پشت گوشی چهار لنز دوربین در یک قاب مربعی قرار گرفته‌اند که شامل یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی اصلی با f/1.8، یک دوربین التراواید 8 مگاپیکسلی با f/2.4 و یک دوربین 5 مگاپیکسلی ماکرو با f/2.4 می‌شوند و ماژول چهارم نیز یک سنسور 5 مگاپیکسلی عمق میدان با f/2.4 است.

سامسونگ در مورد پردازنده دستگاه همچنان اظهارنظر صریحی نکرده و به حضور یک پروسسور 8 هسته‌ای با 2 هسته 2.2 گیگاهرتزی و 6 هسته 1.8 گیگاهرتزی بسته کرده است اما از روی فرکانس و پوشش 5G این چیپ‌ست می‌توان به احتمال قریب به یقین از حضور Snapdragon 750G در این گوشی سخن گفت. حافظه رم گوشی 4/6/8 گیگابایت بوده و 128 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقاء (تا 1 ترابایت دیگر) دارد. ظرفیت باتری گوشی 5 هزار میلی آمپر ساعت بوده اما شارژر آن چندان فوق‌العاده نبوده و تنها 15 واتی‌ست.

گلکسی A42 در رنگ‌های مشکی، سفید و خاکستری به بازار عرضه می‌شود و زمان حضور آن در بازار همراه با قیمت هنوز مشخص نیست هرچند در مورد این آخری می‌توان از قیمت پایین‌تر دستگاه در مقایسه با A51 5G اطمینان داشت.

منبع

ارسال یک پاسخ