معرفی چیپ‌های USB-PD سامسونگ با شارژ سریع 100 واتی!

0
1565
معرفی چیپ‌های USB-PD سامسونگ با شارژ سریع 100 واتی!

شرکت سامسونگ امروز از ساخت و ارائه چیپ‌های پاور دلیوی یا USB-PD جدید با نام‌های SE8A و MM101 خبر داد. هر دوی این چیپ‌ها از یک حافظه فلش داخلی بهره می‌برند که از آن در آینده برای ارتقاء فیرم‌ور و بهبود در عملکرد می‌توان استفاده کرد. حداکثر توان خروجی مورد پشتیبانی در این چیپ، 100 وات 20 ولت و 5 آمپر اعلام شده است که بدین‌ترتیب، نه‌تنها به سادگی امکان شارژ بسیار پر سرعت گوشی‌های هوشمند را پیدا می‌کند بلکه از آن برای شارژ تبلت و لپ‌تاپ و تأمین انرژی مورد نیاز مانیتورها نیز می‌توان بهره برد.

معرفی چیپ‌های USB-PD سامسونگ با شارژ سریع 100 واتی!

در مبحث USB-PD حداکثر میزان توان مورد پشتبیانی مجموعه یک سخت و تأمین ایمنی دستگاه سخن دیگری‌ست. در  همین رابطه، این چیپ‌های جدید جدا از مدیریت سرعت بالای انتقال اطلاعات، در زمینه امنیت نیز خیال کاربران را آسوده می‌سازند.  در SE8A از المان‌های امن در سطح +EAL5 برای محافظت بیش از داده‌های حساس و کلیدهای امنیتی استفاده شده و MM101 نیز به نوبه خود با الگوریتم رمزنگاهی اختصاص AES و سیستم تشخیص رطوبت در هنگام شارژ همراه شده است.

به گفته سامسونگ، تولید انبوده SE8A از هم‌اینک آغاز شده و MM101 نیز در مرحله آزمایش خود قرار دارد. با ارائه رسمی این فناوری در آینده، شارژرهای مجهز به این قابلیت جدا از گوشی‌های موبایل برای تأمین توان دیوایس‌های پر مصرف دیگری مثل لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها نیز به‌کار می‌روند و در افزایش سرعت شارژ گوشی‌های سامسونگ نیز احتمالا تغییرات بزرگی ایجاد می‌شود.

معرفی چیپ‌های USB-PD سامسونگ با شارژ سریع 100 واتی!

در حال حاضر حداکثر توان شارژ گوشی‌های سامسونگ، 25 وات است که در اسمارت‌فون‌های رده میانی گلکسی A70 و گلکسی A80 رخ داده و این در حالی‌ست که برندهای رقیب دیگر مثل سامسونگ یا Oppo مدت‌ها از مرز 40 وات و حتی بیش از آن در یک شارژر موبایلی فراتر رفته‌اند.

منبع

ارسال یک پاسخ