آمازون Echo Show 5 – صفحه‌نمایش هوشمند 90 دلاری!

0
1388
آمازون Echo Show 5 – صفحه‌نمایش هوشمند 90 دلاری!

بازار اسمارت‌دیپسلی‌های یا صفحه‌نمایش‌های هوشمند رومیزی در طی یکی دو سال گذشته پس از ارائه آمازون Echo Show و نمونه‌های دیگری مثل لنوو Smart Display‌ به شدت گرم شد و پس از چندی، گوگل نیز با گوگل هوم هاب و جدیدا گوگل Nest Hub Max به آن پیوست. شرکت آمازون اما روز گذشته از یک محصول جدید در این رده پرده برداشت که یکی از کوچک‌ترین و در عین‌ حال ارزان‌ترین نمونه‌های موجود در بازار است، Echo Show 5 یک اسمارت‌دیسپلی کوچک با صفحه‌نمایش 5.5 اینچی است که وسیله‌ای ایده‌آل برای مشاهده محتوای ویدئویی به ویدئوهای آمازون پرایم به نظر می‌رسد. وضوح صفحه‌نمایش در Echo Show 5 به 480×960 پیکسل می‌رسد که با وجود آنکه نسبتا اندک به نظر می‌رسد اما در این سایز صفحه‌نمایش، همچنان به تراکم نچندان غیر قابل‌قبول 200ppi منجر می‌شود.

آمازون Echo Show 5 – صفحه‌نمایش هوشمند 90 دلاری!

 

در بخش پشتی این صفحه‌نمایش هوشمند از یک اسپیکر نسبتا بزرگ 4 واتی استفاده شده که احتمالا صدای با کیفیتی را تولید می‌کند. بر بالای صفحه‌نمایش اکو شوی 5 یک دوربین 1 مگاپیکسلی برای تماس ویدئویی با دیگر کاربران Amazon Echo در نظر گرفته شد که یک دکمه فیزیکی برای از کار انداختن آن در مواقع نیاز نداشتن، مجهز شده است. اکو شوی 5 به جز موارد گفته شده دقیقا همان سرویس‌های قابل ارائه در Echo Show معمولی را ارائه می‌دهد و در اینجا نیز می‌توان از صدا برای دسترسی به سرویس‌های مختلف و کنترل دیوایس‌های هوشمند پیرامون خانه بهره برد.

آمازون Echo Show 5 – صفحه‌نمایش هوشمند 90 دلاری!

اکو شوی جدید آمازون در دو رنگ مشکی ذغالی و خاکستری عرضه می‌شود و تنها 89.99  دلار قیمت دارد که با این قیمت حتی از Next Hub گوگل که اینک با قیمت 129 دلار عرضه می‌شود نیز ارزان‌تر است هرچند این ارزان‌تر بودن ممکن است به دلیل صفحه‌نمایش کوچک‌تر در این مدل ارزش چندان بالایی نداشته باشد.

شرکت آمازون از یک اسمارت‌ دیسپلی جدید با نام Echo Show 5 رونمایی کرده که دارای صفحه‌نمایش 5.5 اینچی، یک دوربین 1مگاپیکسلی و اسپیکر 4 واتی است.

منبع

ارسال یک پاسخ