اپل از سامسونگ جلو زد! رکورد در گزارش مالی اپل

0
1919
اپل از سامسونگ جلو زد! رکورد در گزارش مالی اپل

گزارش مالی اپل بالاخره منتشر شد و در آن همانطور که تا حدودی نیز انتظار می‌رفت شرایط مالی بسیار خوبی برای اپل ترسیم شد. در سه ماهه چهارم سال 2016 (منطبق بر سه ماهه اول سال مالی 2017 اپل) این شرکت موفق شده است تا عرضه (shipment) آیفون به بازار را تا 5 درصد افزایش دهد که این امر به نوبه خود با توجه به نقش بسیار پر رنگ موبایل‌های اپل در درآمد این شرکت، منجر به ارتقا 3 درصدی درآمد و رسیدن آن به رقم بسیار مناسب 78.4 میلیارد دلار شده است. در گزارش مالی اپل به افزایش یافتن درآمد اپ-استور نیز اشاره شده که اینک درآمد آن به 7.2 میلیارد دلار می‌رسد؛ طبق گزارش وال‌استریت ژورنال این درآمد تقریبا سه برابر درآمد مجموعه‌ای همچون نت‌فلیکس است. البته همچنان نکاتی منفی نیز در این گزارش به چشم می‌خورد که از آن جمله باید به عملکرد نچندان فوق‌العاده تبلت‌های iPad و از دست رفتن جایگاه برتر این برند در بازار چین اشاره کرد.

پس از انتظار گزارش مالی اپل نه‌تنها سهام این برند در بازارهای ارتقا یافت بلکه انتشار آن همزمان شد با گزارش جالب دیگری از موسسه تحقیقاتی Strategy Analytics‌ که در آن برای اولین بار در پنج سال گذشته اپل با دیگر از سامسونگ در زمینه ارائه گوشی به بازار پیشی گرفته و به تنهایی در جایگاه نخست شرکت‌های ارائه کننده اسمارت‌فون به بازار قرار گرفته است. در این گزارش با اینکه سامسونگ هنوز در تعداد کل گوشی‌های ارائه شده به بازار با 309.4 میلیون عدد از اپل با 215.4 میلیون عدد بسیار جلوتر است اما در سه ماهه چهارم سال 2016 اپل توانسته با عرضه 78.3 میلیون آیفون از سامسونگ با 77.5 میلیون عدد کاملا پیشی بگیرد.

اپل از سامسونگ جلو زد! رکورد در گزارش مالی اپل

بدین‌ترتیب سهم بازار اپل در Q4 2016 از کل عرضه اسمارت‌فون‌ها به بازار به 17.8 درصد می‌رسد که از سامسونگ با 17.7 درصد جلوتر افتاده است. در کل سال 2016 البته همچنان برتری با سامسونگ است که 20.8 درصد از کل بازار (در مقابل 14.5 درصد سهم بازار اپل) را در اختیار دارد. پس از سامسونگ و اپل، به ترتیب هواوی، Oppo و vivo جایگاه سوم تا پنج این لیست را از لحاظ تعداد گوشی‌های عرضه شده به بازار چه در Q4 2016 و چه در کل سال گذشته به خود اختصاص داده‌اند.

منبع 1

منبع 2

ارسال یک پاسخ