گلکسی اس 10 با 6 دوربین، 5G و صفحه‌نمایش 6.7 اینچی!

0
3652
گلکسی اس 10 با 6 دوربین، 5G و صفحه‌نمایش 6.7 اینچی!

با اینکه هنوز فاصله زیادی تا رونمائی گلکسی اس 10 باقی مانده است اما هر روز اطلاعات تازه‌ای در مورد این گوشی منتشر می‌شود که با وجودی که هنوز هیچ‌یک به صورت رسمی تأیید نشده‌اند اما سیمای این گوشی را لحظه به لحظه روشن‌تر می‌کنند. بعد از اعلام حضور پروسسور Exynos 9820 در این گوشی، حضور اثر انگشت کوالکام زیر شیشه صفحه‌نمایش گلکسی S10 و طراحی براساس صفحه‌نمایش Infinity O حالا اطلاعات بیشتری در مورد این گوشی منتشر شده است که جالب‌توجه به نظر می‌رسد. خبر جدید به نقل از وال‌استریت ژورنال منتشر شده است که در آن به ارائه چهار ورژن مختلف از گلکسی اس 10 اشاره شده است؛ این چهار مدل شامل یک نمونه رده پائین با سخت‌افزار متوسط و قیمت پائین، یک نمونه دیگر که دقیقا ادامه‌ای بر گلکسی S9 به حساب می‌آید، یک مدل پلاس به عنوان جانشین گلکسی S9 پلاس و در نهایت پیشرفته‌ترین مدل با قابلیت 5G می‌شوند.

گلکسی اس 10 با 6 دوربین، 5G و صفحه‌نمایش 6.7 اینچی!

سه مدل اول اشاره شده در حال حاضر به ترتیب با کد نام‌های Beyond 1 ،Beyond 0 و Beyond 2 شناخته شده و احتمالا در نمایشگاه CES 2019‌ در ژانویه در لاس‌وگاس معرفی می‌شوند پس از آن در اواخر ماه فوریه در نمایشگاه MWC 2019 طبق روال همیشگی، مدل 5G به صورت رسمی به نمایش گذاشته خواهد شد. به گفته وال‌استریت ژورنال این گوشی رده بالای گلکسی اس 10 دارای 6 دوربین (2 دوربین در جلو و 4 دوربین در عقب) خواهد بود که دوربین‌های پشتی احتمالا ظاهری مشابه گلکسی A9 (تضور اول در بالا) خواهند داشت. صفحه‌نمایش دستگاه دارای ابعاد 6.7 اینچی است که از این نظر از آیفون XS Max اپل نیز ابعاد بیشتری دارد جدا از این برای جبران عقب‌افتادگی در مقابل هیولای پرچمدار هواوی یعنی Mate 20 Pro، این گوشی نیز شارژ بی‌سیم معکوس را ارائه می‌کند.

وال‌استریت ژورنال منبع این اخبار را «افراد آشنا با موضوع» معرفی کرده که البته نمی‌توان آن را چندان موثق دانست به همین علت می‌توان به تک‌تک این اطلاعات به دیده تردید نگریست.

جدا از این اخبار امروز اطلاعات دیگری نیز در مورد گلکسی اس 10 به نقل از ETNews در دسترس قرار گرفت که جزئیات بیشتری را نیز در دسترس قرار می‌دهد؛ به گفته این منبع، سامسونگ از یک سنسور زمان پرواز (Time of Flight یا ToF) در جلو و پشت برخی از گوشی‌های پرچمدار خود استفاده می‌کند که کاندید اول برای این گوشی‌ها به احتمال فراوان پرچمدار اصلی سری گلکسی S و گوشی‌های پیشرفته رده میانی گلکسی A خواهد بود. این منبع سایز این ماژول را به اندازه دوربین‌های فعلی تخمین زده است و به همین علت می‌توان آن را یکی از شش دوربینی دانست که پیش از این از حضور آنها در نسخه 5G گلکسی اس 10 سخن گفته شده بود.  این سنسورها، بسته به نوع استفاده و قرارگیری آنها در پشت یا جلوی دستگاه، کاربری‌های مختلفی خواهند داشت؛ جائی‌که در صورت قرار گرفتن در جلوی دستگاه، این فناوری می‌تواند برای ساخت نقشه سه‌بعدی صورت کاربران، بهبود امنیت در هنگام تشخیص چهره و بازگشائی قفل و ایجاد اموجی‌های AR واقعی‌تری به کار گرفته شود.

گلکسی اس 10 با 6 دوربین، 5G و صفحه‌نمایش 6.7 اینچی!

با حضور ToF در پشت دستگاه شرایط متفاوت شده و این سنسور تجربه واقعیت افزوده پیشرفته‌تری نسبت به ARCore (که تنها از دوربین، GPS، شتاب‌سنج و ژیروسکوپ گوشی استفاده می‌کند) برای ساخت نقشه سه‌بعدی سوژه پیش‌ رو ارائه می‌کند. این سنسور همچنین در موقعیت‌های مرتبط با واقعیت مجازی نیز به کار می‌رود. این سنسور پیش از این در بخش پشتی Oppo R17 Pro برای ساخت تصاویر سه‌بعدی با چرخاندن دوربین پیرامون یک شیء به کار گرفته شده و Mate 20 Pro نیز از این حسگر بر بالای صفحه‌نمایش برای بهبود تشخیص چهره و بازگشائی قفل استفاده می‌کند.

منبع 1

منبع 2

ارسال یک پاسخ