گلکسی فولد 2 با سلفی درون صفحه‌نمایش می‌آید؟

0
1173
گلکسی فولد 2 با سلفی درون صفحه‌نمایش می‌آید؟

اواسط خرداد ماه سال جاری بود که سلفی درون صفحه‌نمایش دو شرکت اوپو و شیائومی به نمایش گذاشته شده و پس از یکی دو هفته دوربین سلفی زیر صفحه‌‌نمایش Oppo نیز رسما معرفی شد. این دو شرکت با اینکه در این زمینه پیشرو به حساب می‌آیند اما شاید افتخار ساخت اولین گوشی مجهز به صفحه‌نمایشی دارای دوربین داخلی نه به نام این دو شرکت بلکه به نام سامسونگ ثبت شود. طبق اطلاعات منتشر شده این گوشی البته ظاهرا گلکسی S11 نبوده و گلکسی فولد 2 یعنی نسل دوم گوشی‌‌های تاشوی سامسونگ خواهد بود. طبق گزارش منتشر شده از سوی رسانه‌های کره‌ای سامسونگ سفارش ساخت این صفحه‌نمایش که در حال حاضر HIAA2 نامیده می‌شود را داده است و در حالی‌که صفحه‌نمایش حاضر در S10 و Note10 با نام HIAA1 شناخته می‌شود می‌توان با درصد اطمینان بالایی از روبرو شدن با نسل تازه‌ای از صفحه‌نمایش‌های دارای حفره سامسونگ سخن گفت.

گلکسی فولد 2 با سلفی درون صفحه‌نمایش می‌آید؟

جنس و نوع این حفره البته با آنچه در گذشته دیده‌ایم تفاوت دارد و به جای یک حفره تیره که بخش از تصویر صفحه‌نمایش را سیاه می‌سازد حالا با حفره‌ای روبرو هستیم که روی آن لایه نازکی از صفحه‌نمایش قرار گرفته و عملا تا قبل از فعال کردن دوربین سلفی، به‌صورت نسبتا ناپیدا است. جنس و ضخامت لایه صفحه‌نمایش روی این خفره به اندازه‌ای‌ست که امکان ورود نور کافی به این مجموعه را داده و بدین‌ترتیب مشکلاتی که تجربه‌های پیشین اوپو و شیائومی با آن روبرو بودند احتمالا در اینجا برقرار نخواهد بود.

در مورد نام گوشی بعدی سامسونگ که با این فناوری عرضه می‌شود هنوز نمی‌توان با اطمینان صحبت نمود اما در یک مورد می‌توان اطمینان داشت جایی‌که با توجه به تنها 30 هزار واحدی کارخانه سازنده‌ این پنل‌های OLED مشخص است که در حال صحبت کردن از گلکسی S11 نیستیم و تنها عضو پرچمدار باقی‌مانده که به تعداد زیاد نیز تولید نخواهد شد همانا گلکسی فولد 2 است و احتمالا این گوشی با این فناوری عرضه می‌شود. گلکسی فولد 2 احتمالا اوائل سال آینده  میلادی عرضه شده و با زمان‌بندی تولید این صفحه‌نمایش نیز تا حدود زیادی هماهنگ است.

نگفته پیداست که تمامی این اطلاعات تخمین‌های غیر دقیق بوده و ممکن است در آینده تغییراتی در آنها ایجاد شود.

منبع

ارسال یک پاسخ