گوشی تاشوی سونی با طراحی شفاف؟

1
4299
گوشی تاشوی سونی با طراحی شفاف؟

تا یک ماه دیگر سال جدید میلادی آغاز می‌شود و گرایشات جدید این سال در زمینه موبایل بالاخره یک به یک به منصه ظهور می‌رسند؛ این گرایشات شامل دوربین‌های چهارگانه، دوربین سلفی درون صفحه‌نمایش و البته از همه مهم‌تر گوشی‌های دارای صفحه‌نمایش‌های انعطاف‌پذیر می‌شود. در این رده، سامسونگ چندی پیش از ایده اسمارت‌فون مفهومی Infinity Flex Display پرده برداشت و دیگر شرکت‌ها از جمله هواوی و LG نیز برنامه‌هائی را به صورت غیر رسمی در این رابطه مطرح کرده‌اند. سونی اما هنوز در این زمینه سکوت کرده و با اینکه این شرکت دیگر نقش چندانی در تعیین مسیر دنیای موبایل ندارد اما این به معنای نبود پروژه‌ای برای ساخت گوشی تاشوی سونی نیست. شرکت سونی از سوی دیگر یکی از اصلی‌ترین تأمین‌کنندگان لوازم ساخت گوشی برای دیگر سازندگان است و به خصوص در زمینه دوربین حرف اصلی را در این بازار می‌زند. اوضاع موفق بخش سنسورهای تصویری سونی ممکن است در سال آینده در زمینه صفحه‌نمایش تکرار شود و با اینکه ممکن است گوشی تاشوی سونی حداقل به این زودی به حقیقت نپیوندد اما تجهیزات ساخت چنین صفحه‌نمایشی از سوی این شرکت در اختیار دیگر سازندگان قرار بگیرد.

گوشی تاشوی سونی با طراحی شفاف؟

در همین رابطه سایت LetsGoDigital روز گذشته پتنت جدیدی را از سونی که در سایت جهانی مالکیت معنوی (WIPO) ثبت شده است را منتشر کرده که نشان می‌دهد این شرکت حداقل روی کاغذ در زمینه گوشی‌های انعطاف‌پذیر منفعل نبوده است. ایده سونی در این رابطه با آنچه از سامسونگ و سایرین در این بخش دیده‌ایم کاملا تفاوت دارد و شرایط جالبی را به تصویر می‌کشد. در این پتنت با یک گوشی تاشو روبرو می‌شویم که در آن دو صفحه‌نمایش (در جلو و پشت) وجود دارد که می‌‌توانند در مجموع در شش حالت مختلف (سه حالت در پشت و سه حالت در جلو) فعالیت کنند. سه حالت مختلف این صفحه‌نمایش‌ها شامل شفاف، نیمه‌شفاف و غیر شفاف می‌شود و ظاهر امکان تغییر وضعیت یکی از صفحه‌نمایش‌ها به شفاف و دیگری به غیر شفاف یا نیمه شفاف از این طریق وجود داشته و عملکرد هر صفحه‌نمایش مستقل از دیگری‌ست.

گوشی تاشوی سونی با طراحی شفاف؟
همانطور که اشاره شد با وجود جزئیات فراوان به تصویر کشیده شده در این پتنت هنوز نمی‌توان با اطمینان از تولید گوشی تاشوی سونی حتی در آینده نچندان نزدیک نیز با اطمینان سخن گفت اما حقوق ثبت اختراعی از این دست حداقل اثبات‌کننده فعالیت سونی در این زمینه و عقب نیفتادن آن از ترند فعلی دنیای موبایل است.

منبع

یک دیدگاه

ارسال یک پاسخ