این گوشی فول اسکرین مایکروسافت قرار بود 3 سال پیش بیاید!

0
3419
این گوشی فول اسکرین مایکروسافت قرار بود 3 سال پیش بیاید!

ایده گوشی فول اسکرین این روزها در اکثر برندهای اصلی بازار دیده می‌شود؛ از سامسونگ و گلکسی S8 و S8 پلاس گرفته تا LG G6 و LG V30 و حتی چندین برند چینی بزرگ و کوچک مثل Mi Mix 2 از شائومی در لیست تولیدات خود برای سال جاری حداقل یک گوشی فول اسکرین دارند. اما مطمئنا متعجب می‌شوید اگر به شما بگوییم که مایکروسافت نزدیک به 3 سال پیش و دیر زمانی قبل از آنکه برندهای اندرویدی حتی به فکر این ایده بیفتند یک گوشی از این دست طراحی کرده بود.

این گوشی که امروز تصویری از پروتوتایپ یا نمونه اولیه آن به دست آمده ظاهرا Lumia 435 نام داشته و یک گوشی رده میانی بود که در اواخر سال 2014 کنسل شده است. متأسفانه گوشی دیگری در اوائل سال 2015 با همین نام Lumia 435 به بازار عرضه شد که مشخصات بسیار پایینی مثل صفحه‌نمایش 4 اینچی داشت. در حالی‌که مدل کنسل شده یک صفحه‌نمایش 5 اینچی 720p و حاشیه‌های بسیار اندکی در بالا و کناره‌های صفحه‌نمایش داشت که آن را بسیار جذاب و مدرن نشان می‌داد. خبرهای به دست آمده نشان می‌دهد که این مدل برای کلاس خود کاملا هم ارزان بوده و با قیمت 200 دلار می‌توانست مشتری‌های متعددی را به سمت خود جلب کند. نسبت صفحه‌نمایش به بخش رویی این گوشی فول اسکرین که با کد نام Vela شناخته می‌شد به رقم بسیار بالای 79 درصد می‌رسید که نه‌تنها در سال 2014 بلکه در حال حاضر نیز در گوشی‌هایی نظیر LG V30 و آیفون 10 تنها اندکی بیش از 80 درصد است.

این گوشی فول اسکرین مایکروسافت قرار بود 3 سال پیش بیاید!

مشخص نیست که چرا مایکروسافت ساخت و عرضه این گوشی را در سه سال پیش متوقف کرد اما ظاهرا این رویه مایکروسافت در طی این سال‌ها بوده و پیش از این نیز خبرهایی در مورد گوشی‌هایی که با وجود ساخته شده هیچگاه روی بازار را ندیدند منتشر شده است که از آن جمله می‌توان به لومیا مک‌لارن و لومیا 960 اشاره کرد. طبق خبری که دیروز منتشر شد حالا می‌توان با اطمینان از مرگ ویندوزفون سخن گفت امری که شاید جدی گرفته نشدن ایده‌های درخشانی از این دست در آن نقشی هرچند کوچک ایفا کرده باشد.

منبع

ارسال یک پاسخ