گوگل پیکسل 3a و 3a XL آمدند: قیمت شروع 399$

0
1996
گوگل پیکسل 3a و 3a XL آمدند: قیمت شروع 399$

از یکی دو ماه پیش به این سو، زمزمه‌هایی مبنی بر ارائه گوشی‌های ارزان‌قیمت‌تری از سوی گوگل با نام Pixel 3a و Pixel 3a XL منتشر شد و گاه و بیگاه تصاویری از دو این گوشی نیز در دسترس قرار می‌گرفت. امروز اما انتظارها برای دیدن پیکسل 3a و 3a XL به پایان رسید و در کنفرانس خبری Google I/O 2019 علاوه بر خبرهای متعدد و متنوع در رابطه با نسل بعدی سیستم‌عامل اندروید، از پیکسل 3a و 3a XL نیز به صورت رسمی پرده‌برداری شد. پیکسل‌های جدید گوگل را می‌توان جانشینی برای نکسوس‌های این شرکت دانست که سال‌های‌سال به عنوان راه‌حل ارزان‌قیمت دستیابی به اندروید خام و آپدیت‌شده تلقی می‌شد اما آخرین بار با نکسوس 6P و نکسوس 5X به تاریخ پیوستند. علت تصمیم گوگل برای زنده کردن دیوایس‌های ارزان‌قیمتی که آخرین آپدیت‌های نرم‌افزاری گوگل و سخت‌افزارهای با کیفیت این شرکت به خصوص در زمینه دوربین را دریافت می‌کنند را باید با نیم‌نگاهی در نتایج مالی این شرکت جست‌وجو کرد جایی‌که با حضور رقبای سرسخت چینی با گوشی‌های با کیفیت ارزان‌قیمت، شرایط برای فروش گوشی‌های گران‌قیمتی مثل Pixel 3 و Pixel 3 XL برای گوگل سخت‌تر از همیشه شده است.

گوگل پیکسل 3a و 3a XL آمدند: قیمت شروع 399$

پیکسل 3a یعنی گوشی کوچک‌تر این دوگانه دارای یک صفحه‌نمایش 5.6 اینچی OLED بدون ناچ بوده که از وضوح 1080×2220 پیکسل یعنی فول اچ‌دی پلاس در نسبت 18.5:9 بوده که پوششی از جنس شیشه Dragon Trail،‌ وظیفه محافظت از آن را بر عهده دارد. پردازش در این گوشی با چیپ‌ست Snapdragon 670 انجام می‌شود که به پردازنده گرافیکی Adreno 615‌ مجهز شده است. نکته جذاب، اینکه حافظه رم و حافظه داخلی این مدل تفاوتی با نسخه گران‌‌قیمت‌تر خود نداشته و همچنان با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی غیر قابل ارتقاء عرضه می‌شود.

تک دوربین اصلی بخش پشتی این گوشی همان دوربین با کیفیتی‌ست که در Pixel 3، عنوان برترین گوشی اندرویدی تک دوربینه جهان را نصیب این گوشی کرد؛ این دوربین 12.2 مگاپیکسلی از سنسور Sony IMX363 برخوردار بوده و گشودگی دیافراگم f/1.8 و ابعاد پیکسل‌های 1.4 میکرونی آن همراه با لرزه‌گیر اپتیکال دست، تغییری در این گوشی نکرده‌اند. دوربین سلفی این گوشی نیز همان نمونه 8 مگاپیکسلی f/2.0 بوده و در این مورد نیز تغییری دیده نمی‌شود.

گوگل پیکسل 3a و 3a XL آمدند: قیمت شروع 399$

باتری 3,000mAh با پشتیبانی از شارژ سریع 18 واتی از طریق فناوری USB Power Delivery دیگر گزینه قابل ذکر در مورد این گوشی به حساب می‌آید

پیکسل 3a XL همان مشخصات مدل کوچک‌تر را این بار در یک صفحه‌نمایش بزرگ‌تر ارائه می‌کند. صفحه‌نمایش 6 اینچی گوشی دارای فناوری OLED بوده و وضوح فول اچ‌دی پلاس آن این بار در نسبت 18:9 یعنی 1080×2160 پیکسلی ارائه می‌شود. تغییری در بخش پردازشی، حافظه و دوربین این گوشی انجام نشده اما به لطف ابعاد بزرگ‌تر دستگاه، ظرفیت باتری نیز افزایش یافته و به 3,700mAh رسیده است.

گوگل پیکسل 3a و 3a XL آمدند: قیمت شروع 399$

گوگل برای پایین آوردن هزینه ساخت این دو مدل از شیشه در این دو گوشی استفاده نکرده و بدنه هر دو پلاستیکی است. دیگر تغییر در این راستا نیز به استفاده از شیشه محافظ Dargon Trail به جای Gorilla Glass همیشگی است. نکته جالب دیگر در رابطه با این دو گوشی به حضور اسپیکرهای استریو و از آن نیز جالب‌تر، جک 3.5 میلی‌متر هدست است که این یکی در دو نسل قبلی پیکسل حضور نداشت.

گوگل پیکسل 3a و 3a XL آمدند: قیمت شروع 399$

این دو مدل سه رنگ مشکی و سفید و یاسی روشن عرضه شده و در همگی، دکمه پاور،‌ رنگ جداگانه‌ای دارد. قیمت پایه پیکسل 3a برابر با 399 دلار بوده و Pixel 3a XL نیز 479 دلار قیمت دارد.

منبع

ارسال یک پاسخ