گوگل پیکسل XL 2 توسط LG ساخته می‌شود؟

0
4827
گوگل پیکسل XL 2 توسط LG ساخته می‌شود؟

نزدیک به یک ماه و نیم پیش خبری در مورد امکان ارائه سه گوشی پیکسل جدید توسط گوگل با پروسسورهای Snapdragon 835 منتشر شد. در آن زمان جانشین پیکسل کوچک فعلی با کد نام Muskie شناخته می‌شد، جانشین پیکسل Pixel XL از کد نام Walleye بهره می‌برد و در این میان ظاهرا یک پیکسل سوم نیز با کد نام Taimen وجود داشت که برخی آن را جانشین Motorola Nexus 6 می‌دانستند. طبق خبرهای منتشر شده در طی یکی دو روز گذشته، گوگل مدل Muskie را کنسل کرده و ظاهرا Taimen را با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر جایگزین Pixel XL 2 کرده و بدین‌ترتیب تنها دو پیکسل مثل سال گذشته از سوی گوگل امسال عرضه می‌شود. خبر دیگر در این میان نیز اینکه بار دیگر گوگل، شرکت ال‌جی را برای ساخت آنچه پیکسل XL 2 خوانده می‌شود انتخاب کرده است.

پیش از این همه از انتخاب مجدد HTC برای ساخت پیکسل‌های سال 2017 گوگل سخن می‌گفتند اما این شرایط ظاهرا با تغییر روبرو شده و ال‌جی در حالی که به صراحت در سال گذشته از تمایل نداشتن به ورود به این عرضه و ساخت گوشی برای گوگل سخن گفته بود حالا در واقعیت در حال ساخت و توسعه پیکسل XL 2 است.

گوگل پیکسل XL 2 توسط LG ساخته می‌شود؟

این خبر جدید به سادگی هرچه‌ تمام‌تر از یک گزارش باگ در Android Issue Tracker آغاز شده جایی‌که یک مهندس LG مشکلی را در بخش USB Power Delivery یک گوشی گزارش کرده و گوگل در پاسخ، ضمن اشاره به بسته شدن این باگ آن را به بخش Android > Partner > External > LGE > Taimen > Power منتقل کرده است که در آن نام LG و Taimen به روشنی به چشم می‌خورد.

بدین‌ترتیب امسال باید منتظر دو گوشی از سمت گوگل که در حال حاضر با کد نام‌های Walleye و Taimen شناخته می‌شوند باشیم. یکی با صفحه‌نمایش کوچک‌تر که احتمالا توسط HTC ساخته می‌شود و دیگری با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر که توسط LG به بازار عرضه خواهد شد. در صورت تحقق این موضوع امسال اولین سالی برای گوگل است که دو شرکت مختلف گوشی‌های اختصاصی آن (اعم از نکسوس یا پیکسل) را به بازار عرضه می‌کنند و شاید در این میان تغییراتی در طراحی نیز دیده شود.

منبع

ارسال یک پاسخ