معرفی چیپ‌ست جدید کوالکام برای اسپیکر هوشمند

0
2096
معرفی چیپ‌ست جدید کوالکام برای اسپیکر هوشمند

اسپیکر هوشمند یکی از ترندهای جدید دنیای دیجیتال است که با معرفی محصولاتی مثل Echo Show از آمازون، Google Home، مایکروسافت Invoke‌ و جدیدترین آنها اپل HomePod توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. در همین راستا شرکت کوالکام دست به طراحی و ساخت چیپ‌ست‌های پردازشی مخصوص این رده کرده و علاوه بر اینکه رده تازه‌تر هدفون‌های دارای پورت USB Type-C را نیز هدف قرار داده است. این چیپ‌ست‌های جدید تأمین توان مورد نیاز برای رده اسپیکر‌های هوشمند فردا را تضمین می‌کند و جدا از پشتیبانی Android Things و پلتفرم عمومی لینوکس در آینده از Google Assistant و Cast Audio همراه با سرویس ویس آلکسای آمازون نیز پشتیبانی خواهد کرد.

اسپیکر هوشمند مجهز به چیپ‌ست آینده کوالکام می‌تواند موسیقی را چه به صورت لوکال (از طریق DLNA) و چه از طریق کلاد استریم کرده و صدای با کیفیت را نیز با کمک استاندارد aptX HD از طریق بلوتوث دریافت کند. پخش موسیقی با صدای با کیفیت Hi-Res سی و دو بیت با نرخ نمونه برداری 192 کیلوهرتز و با فرمت‌های غیر فشرده FLAC/ALAC نیز از این طریق امکان‌پذیر خواهد بود. این چیپ جدید از پخش موسیقی متفاوت در اتاق‌های گوتاگون پشتیبانی کرده و از طریق آن می‌توان اتاق‌های خانه را تقسیم‌بندی کرد و در هر زون یک موزیک متفاوت را پخش نمود.کاهش نویز و حذف اکو و امکان شنیدن دستورات صوتی کاربر حتی در شلوغ‌ترین لحظات از جمله دیگر امکاناتی ست که این چیپ‌ست‌های جدید در اختیار اسپیکرهای هوشمند فردا قرار می‌دهند.

معرفی چیپ‌ست جدید کوالکام برای اسپیکر هوشمند

کوالکام علاوه بر این چیپ‌ست‌هایی را نیز برای اسپیکرهای وایرلس و هدفون‌های دارای پورت اتصال USB-C تدارک دیده که از پایین‌ترین سطوح بازار تا گران‌قیمت‌ترین آنها را در بر می‌گیرد. برای کامل کردن این لیست، کوالکام همچنین از پلتفرم آمپلی‌فایر با کیفیتی نیز رونمایی کرد که درجه سیگنال به نویز یا SNR آن تا 1313db افزایش یافته و حداقل مدولاسیون نویز آن نیز کمتر از 2db باشد.

منبع

ارسال یک پاسخ