چگونه از دست باکس Paste در آفیس خلاص شویم

3
6259
حذف باکس Paste در آفیس

در نسخه‌های جدیدتر آفیس گزینه‌های بسیار متفاوتی نسبت به گذشته دیده می‌شود. یکی از این گزینه‌ها که در عمل آزاردهنده به نظر می‌رسد وقتی است که متنی را از جایی کپی و در هریک از نرم‌افزارهای ورد، اکسل، آت‌لوک یا پاورپورینت Paste می‌کنیم در این حالت باکسی آزاردهنده به نام Paste Option در صفحه ظاهر می‌شود که در ادامه با چگونگی حذف آن آشنا می‌شویم.

روشی که در ادامه با آن آشنا می‌شویم برای نسخه 2013 برنامه مایکروسافت آفیس تشریح می‌شود اما در نسخه‌های مشابه (2007 و 2010) نیز رویه نسبتا یکسانی دیده می‌شود. باکس Paste Option‌ که تصویر آن را در زیر مشاهده می‌کنید در عمل برای آسان‌سازی چسباندن متن در مجموعه آفیس در نظر گرفته شده جایی که با کمک آن می‌توان فرمت متن کپی شده را حفظ کرد یا به صورت ساده یا Plain text اقدام به پیست مطلب کرد که این حالت دوم برای کسانی که به طور مداوم اقدام به کپی مطالبی از سایت‌های اینترنتی درون فایل‌های آفیس می‌کنند گزینه سودمندی است. در صورت استفاده نکردن از این گزینه باید ابتدا متن کپی شده را یک بار درون notepad کپی و سپس دوباره اقدام به Copy/Paste درون آفیس کرد.

حذف باکس Paste در آفیس

اما همه چیز نیز در مورد این باکس مثبت نیست و در اغلب موارد به‌خصوص در هنگام ویرایس متون طولانی، باکس Paste Option به مزاحمی تمام‌عیار بر سرراه خواندن متن تیدل می‌شود و اگر حوصله زدن Esc در هر بار Paste کردن یک متن جدید ندارید بهتر است در اسرع وقت اقدام به حذف آن کنیم. پروسه حذف باکس Paste Option در نرم‌افزارهای ورد، اکسل و پاورپوینت به یک صورت انجام می‌شود اما در مورد Outlook این پروسه اندکی متفاوت است که در ادامه به هر دو اشاره می‌کنیم.

1- حذف باکس Paste Option از Excel، Word و PowerPoint

مراحلی که در ادامه می‌آید در نرم‌افزار ورد به نمایش درآمده اما رویه در دو نرم‌افزار دیگر نیز مشابه است

در این سه نرم‌افزار برای انجام این عمل نخست روی گزینه File در بالای صفحه کلیک می‌کنیم

حذف باکس Paste در آفیس

سپس از منوی باز شدن روی گزینه Options کلیک می نماییم.

حذف باکس Paste در آفیس

پله بعدی پس از ظاهر شدن Word Option انتخاب گزینه Advanced خواهد بود.

حذف باکس Paste در آفیس

در این بخش پس از یافتن سر برگ Cut, copy, and paste تیک مقابل گزینه Show Paste Options button when content is pasted را حذف کنید.

حذف باکس Paste در آفیس

با Ok‌ کردن و خروج از این منوها،‌دیگر Paste Option box را در میانه متن خود پس از چسباندن یک متن جدید مشاهده نخواهید کرد. البته این منو همچنان از ریبون بالای صفحه کاملا در دسترس قرار دارد.

حذف باکس Paste در آفیس

2- حذف باکس Paste Option از Outlook

پروسه اشاره شده در بالا، در آت‌لوک کمی متفاوت است. پله اول در اینجا نیز با زدن دکمه File‌ و سپس Options آغاز می‌شود.

حذف باکس Paste در آفیس

حذف باکس Paste در آفیس

در اینجا پس از ظاهر شدن صفحه Outlook Options گزینه Mail را کلیک می‌کنیم

حذف باکس Paste در آفیس

 

در این قسمت سربرگ Compose messages را یافته و دکمه Editor Options را می‌فشاریم

حذف باکس Paste در آفیس

 

در صفحه باز شده به سراغ گزینه Advanced می‌رویم.

حذف باکس Paste در آفیس

حالا سربرگ Cut, copy, and paste را یافته و مثل گذشته تیک مقابل Show Paste Options button when content is pasted را بر می‌داریم.

حذف باکس Paste در آفیس

با دو بار OK کردن صفحه‌نمایش باز شده دیگر Paste Option box را در میانه صفحه مشاهده نمی‌کنید.

حذف باکس Paste در آفیس

 

توجه: این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏Writeage.com‏ نوشته یا ترجمه شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است.

3 دیدگاه

ارسال یک پاسخ