سامسونگ فناوری 7 نانومتری را رها می‌کند منتظر 6 نانومتری باشید!

0
1853
سامسونگ فناوری 7 نانومتری را رها می‌کند منتظر 6 نانومتری باشید!

پس از آنکه مشخص شد پروسسور بعدی شرکت کوالکام یعنی Snapdragon 845 با فناوری 7 نانومتری ساخته شده و به احتمال قریب به یقین شرکت تایوانی TSMC در این زمینه گوی رقابت را از سامسونگ خواهد دزدید سامسونگ ظاهرا به فکر راه‌حل کلاسیکی برای بازگرداندن سود به این شرکت افتاده است. طبق خبر جدیدی که امروز منتشر شده سامسونگ فرایند ساخت 7 نانومتری که TSMC سرمایه‌گذاری بزرگی را روی ان انجام داده و به همین علت قراردادهای مهمی را نیز در این زمینه به دست آورده رها کرده و به سراغ یک پله پایین‌تر یعنی فناوری 6 نانومتری رفته است. این دقیقا همان اقدامی ست که چندی پیش شرکت TSMC زمانی که در زمینه 10 نانومتری از حریف خود عقب افتاد انجام داده و به سراغ لیتوگرافی 7 نانومتری رفت.

سامسونگ فناوری 7 نانومتری را رها می‌کند منتظر 6 نانومتری باشید!

انتظار آن می‌رود که فناوری 6 نانومتری سامسونگ در سال 2019 به بازار عرضه شود در این سال TSMC همچنان درگیر لیتوگرافی 7 نانومتری بوده و به همین علت سامسونگ می‌تواند بار دیگر از رقیبش پیش بیفتد. این البته به معنای فراموش شدن لیتوگرافی 7nm در مجموعه سامسونگ نیست و مطمئنا در سال آینده برای تامین نیاز پرچمدار مجهز به پروسسور Exynos بخش از توان سامسونگ به توسعه این فناوری اختصاص پیدا می‌کند اما تمرکز اصلی روی 6nm خواهد بود.

هر دو شرکت سامسونگ و TSMC برای تولید پروسسورهای خود وابسته به دستگاه‌های شرکت هلندی ASML هستند که در حال حاضر بزرگ‌ترین تولید‌کننده سیستم‌های نورنگاری (فتولیتوگرافی) برای صنعت نیمه‌هادی است. این دستگاه‌ها اما در تعداد اندک تولید می‌شوند و از همین رو دسترسی به آنها چندان آسان نیست. سامسونگ ظاهرا قرار است دو عدد از این دستگاه‌ها را در سال جاری و 7 عدد دیگر را در سال آینده به کار بگیرد.

حرکت رو به جلوی سامسونگ در این زمینه احتمال بازگشت مجدد این شرکت و قرارگرفتن دوباره در کنار کوالکام برای توسعه پروسسور دو سال بعد این شرکت که احتمالا Snapdragon 855 نام خواهد داشت را قوت می‌بخشد.

منبع

ارسال یک پاسخ