کالبدشکافی آیفون XR : زیر پوست آیفون ارزان

0
3206
کالبدشکافی آیفون XR : زیر پوست آیفون ارزان

شرکت اپل ماه گذشته همزمان با معرفی آیفون XS و آیفون XS Max، از آیفون XR نیز به عنوان یک آیفون ارزان (البته در مقایسه با دو مدل دیگر) رونمائی کرد که با وجود آنکه برخلاف دو مدل دیگر دارای صفحه‌نمایش OLED نبوده و وضوح اندک 828×1792 پیکسلی آن حتی اجازه دیدن ویدئوهای فول اچ‌دی در یوتیوب را به شما نمی‌دهد اما در عوض با 6.1 اینچ، دارای بزرگ‌ترین صفحه‌نمایش در بین آیفون‌های LCD اپل بوده و با وجودی که در پشت آن تنها یک دوربین وجود دارد اما این دوربین همان دوربین اصلی آیفون XS و XS Max بوده و پردازشگر Apple A12 آن نیز تغییری نسبت به دو گوشی دیگر نداشته است. رنگ‌‌آمیزی جذاب دیگر نکته جالب در مورد این آیفون ارزان است.

کالبدشکافی آیفون XR : زیر پوست آیفون ارزان

مجموعه iFixit طبق معمول امروز، به کالبدشکافی آیفون XR پرداخته و ما را با آنچه در زیر پوست این آیفون ارزان وجود دارد آشنا کرده است. مراحل بازگشائی این گوشی که در ویدئوی زیر تشریح شده که تقریبا به سبک دیگر آیفون‌ها با گشودن پیچ‌های مخصوص بخش زیرین و با استفاده از حرارت و قطعات پلاستیکی مشابه پیک گیتار انجام می‌شود و صفحه‌نمایش به همین طریق به سادگی از گوشی جدا می‌شود. سایر قطعات نیز به همین ترتیب با باز کردن پیچ، جدا کردن محل اتصال یا کنار زدن چسب‌های نگه‌دارنده از جای خود خارج می‌شوند و بدین‌ترتیب، تقریبا بدون مشکل خاصی به همه قطعات دست پیدا می‌کنیم. iFixit امتیاز 6 از 10 را برای تعمیرپذیری این گوشی اعلام کرده در آن عدد 1 به معنا سخت‌ترین بازگشائی و تعمیر و عدد 10 به معنای آسان‌ترین است. آیفون X سال گذشته و دو گوشی آیفون XS و XS مکس نیز با همین امتیاز در این سایت همراه شده‌اند.

طبق اطلاعات iFixit، انرژی باتری آیفون XR برابر با 11.16 وات ساعت در ولتاژ 3.79 ولت است که تقریبا ظرفیتی معادل 2945mAh را ارائه می‌کند. در آیفون 8 پلاس، توان باتری به 10.28 وات ساعت در ولتاژ بالاتر 3.82 ولت می‌رسید که ظرفیت آن را تنها معادل 2691 میلی آمپر ساعت نشان می‌داد و بدین‌ترتیب آیفون ارزان امسال، 254 میلی آمپر ساعت باتری با ظرفیت بالاتری نسبت به گذشته دارد. امری که با وضوح اندک صفحه‌نمایش، احتمالا به دوام بسیار بالای این باتری منجر می‌شود.

منبع

ارسال یک پاسخ