آیفون 11، آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس لو رفتند؟

0
7945
آیفون 11، آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس لو رفتند؟

تنها 9 روز دیگر تا معرفی آیفون‌های سه‌گانه اپل در 10 سپتامبر (19 شهریور) باقی‌ست و طبق معمول سیل اطلاعات و خبرهای تایید نشده در مورد گوشی‌های سه‌گانه جدید اپل که احتمالا آیفون 11، آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس نام خواهند گرفت در جریان بوده و هر روز تکه‌ای از امکانات و قابلیت‌ها به این سه مدل منتسب می‌شود. در تازه‌ترین دور از این خبرها، یک منبع چینی، تمامی اطلاعات مهم در رابطه با آیفون 11، آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس را منتشر کرده که تقریبا در یک راستا با آنچه پیش از این در رابطه با آن‌ها می‌دانستیم قرار دارد.

آیفون 11، آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس لو رفتند؟

آیفون 11

از iPhone 11 (یا هر نام دیگری که به آن تعلق بگیرد) به عنوان جانشین iPhone XR یاد شده و این گوشی ارزان‌قیمت‌ترین محصول اپل در سال جاری خواهد بود. این گوشی با قیمت پایه 749 دلاری ارائه شده و ظاهرا بدون تغییر با همان صفحه نمایش 6.1 اینچی مدل پیشین ارائه خواهد شد. پردازش در این مدل مثل دو مدل دیگر با پروسسور Apple A13 انجام شده و 4 گیگابایت رم دارد. در جلوی گوشی به گفته منبع این خبر از یک دوربین 12 مگاپیکسلی سلفی استفاده شده و در در کنار آن نیز سنسور تشخیص چهره Face ID به‌گونه‌ای قرار گرفته است که عملیات بازگشایی قفل صفحه‌نمایش از طریق شناسایی چهره در آن در زاویه واید‌تری صورت می‌پذیرد بدین‌ترتیب حتی شاید امکان بازگشایی قفل در زمان قرارگیری گوشی روی میز نیز وجود خواهد داشت.

آیفون 11، آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس لو رفتند؟

به گفته منبع این خبر، ظرفیت باتری این گوشی 3.110mAh است که اندکی نسبت به باتری 2.942mAh حاضر در iPhone XR با بهبود روبرو شده است. در این گوشی از 3D Touch صرفنظر شده و از قلم در آن پشتیبانی نمی‌شود. دوربین‌های بخش پشتی دستگاه دوگانه 12 مگاپیکسلی هستند و از وای‌فای 6 و سیستم شارژ وایرلس معکوس نیز برخوردار است. این گوشی در سه ظرفیت 64، 256 و 512 گیگابایتی ارائه می‌شود.

آیفون 11 پرو

این مدل میانی که طبیعتا جانشین آیفون XS سال گذشته خواهد بود بار دیگر از لحاظ صفحه‌نمایش تغییری نسبت به همتای یک‌سال خود نداشته و این بار نیز با همان پنل 5.8 اینچی OLED ارائه می‌شود. شباهت‌های این گوشی به iPhone 11 را می‌توان در چیپ Apple A13، سیستم Face ID جدید با میدان دید گسترده، دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی، سیستم شارژ وایرلس معکوس، وای‌فای 6 و حذف سنسور 3D Touch خلاصه کرد. اما تقاوت‌های این گوشی نسبت به iPhone 11 به جز صفحه‌نمایش، در دوربین‌های بخش پشتی نهفته است جایی‌که به جای دو دوربین حالا با سه دوربین 12 مگاپیکسلی (دوربین اصلی، دوربین واید و تله‌فتو) روبرو می‌شود. این گوشی از Apple Pencil پشتیبانی کرده و حافظه پایه آن از 128 گیگابایت شروع می‌شود و تا 256 و 512 گیگابایت ادامه می‌یابد. رم این گوشی نیز ظاهرا 6 گیگاباست است.

باتری آیفون 11 پرو با یک تغییر 20 درصدی نسبت به iPhone XS از 2,658mAh به 3,190mAh تغییر ظرفیت داشته و بدین‌ترتیب می‌توان انتظار دوام باتری بسیار بهتری را از آن نسبت به سال گذشته داشت. قیمت پایه این مدل البته تغییری نکرده و ظاهرا همچنان با همان قیمت 999 دلار عرضه می‌شود. در رابطه با شکل ظاهری این مدل به آنچه «طراحی شیشه یخ‌زده» با frosted glass design خوانده شده، اشاره شده است که ظاهرا با طراحی شیشه‌ای مدل سال گذشته تفاوت دارد اما هنوز مشخص نیست که این تفاوت از کجا نشأت می‌گیرد.

آیفون 11 پرو مکس

با وجود آنکه نام آیفون 11 پرو مکس اندکی عجیب و غریب به نظر می‌رسد و ممکن است در نهایت با نام دیگری تعویض شود اما این گوشی با هر نامی که خوانده شود جانشینی برای پرچمدار اصلی سال 2018 اپل یعنی iPhone XS Max خواهد بود. در این گوشی نیز مثل دو مدل دیگر از همان صفحه‌نمایش قبلی (حداقل روی کاغذ) با سایز 6.5 اینچی و فناوری ساخت OLED استقاده شده که البته 3D touch از آن حذف شده است. در آیفون 11 پرو مکس نیز مثل دو مدل دیگر از چیپ A13، دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی، Face ID تغییر یافته، شارژ وایرلس معکوس و وای‌فای 6 استفاده شده اما از اینجا تفاوت‌هایی با دو مدل دیگر نشان می‌دهد. سیستم دوربین‌های سه‌گانه بخش پشتی این مدل ظاهرا هیچ تغییری نسبت به iPhone 11 نکرده و حافظه رم 6 گیگابایتی و پشتیبانی آن از Apple Pencil نیز بدون تغییر بوده است.  ظرفیت باتری این مدل با تغییری 10 درصدی از 3,174mAh در XS Max حالا به 3,500mAh رسیده که این بار نیز تغییر مناسبی را نشان می‌دهد.

آیفون 11، آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس لو رفتند؟

در زمینه حافظه با تغییری نسبت به آیفون 11 روبرو نمی‌شود و ترکیب 128/256/512GB در اینجا نیز صادق است. قیمت پایه این مدل نیز 1,099 دلار خواهد بود که تغییری نسبت به XS Max ندارد.

یک نکته مهم دیگر در مورد این سه‌گانه، حضور شارژر 18 واتی سریع در جعبه هر سه گوشی است که برای اولین بار در یک گوشی آیفون رخ می‌دهد البته اگر به دنبال پورت USB-C در این سه گوشی هستید باید شما را نا امید کنیم چرا که ظاهرا همچنان از پورت Lightning روی گوشی‌ها و USB-C روی شارژر استفاده شده است. دیگر نکته ناامیدکننده برای برخی از کاربران، نبود ورژن 5G برای این گوشی‌هاست که ظاهرا به سال 2020 موکول شده است.

منبع

ارسال یک پاسخ