آیفون OLED به تأخیر افتاد ؛ انتظار تا 2018!

0
2450
آیفون OLED به تأخیر افتاد ؛ انتظار تا 2018!

در چند هفته گذشته خبرهای بسیاری در مورد آیفون 10 ساله‌گی اپل که برخی آن را آیفون 8 نامیده‌اند و برخی دیگر به دلیل صفحه‌نمایش تازه‌ آن، این مدل را آیفون OLED می‌نامند منتشر شده است از شماتیک جدید آیفون 8 با دکمه Touch ID در پشت ، تا حدس و گمان در مورد LG یا سامسونگ به عنوان تأمین‌کننده پنل OLED آیفون 8 و این اواخر انتشار تصاویر احتمالی از ماکت آیفون 8 همه از نزدیک بودن ارائه آیفون OLED خبر می‌دادند اما امروز به گفته یکی از قابل اتکا‌ترین منابع در رابطه با اپل این گوشی ظاهرا با تأخیر روبرو شده و تا ابتدای 2018 نباید منتظر آن باشیم.

انتشار تصاویر احتمالی از ماکت آیفون 8

Ming-Chi Kuo تحلیلگر موسسه KGI علت تأخیر در ارائه آیفون 8 را کمبود در قطعات و به خصوص صفحه‌نمایش OLED عنوان کرده که اپل را مجبور خواهد کرد که به جای زمان معمول آگوست/سپتامبر، تولید این مدل را به اکتبر/نوامبر منتقل کرده و زمان حضور آن در بازار نیز به اوائل 2018 موکول خواهد شد. البته دو گوشی آیفون 7s و 7s Plus که با همین شاسی‌های فعلی و با تغییر برخی مشخصات داخلی ارائه می‌شوند تأخیر ندارند اما با مقایسه آنها با گوشی‌های اندرویدی با حداقل حاشیه بالا و پایین صفحه‌نمایش، شانس چندانی برای فروش مدل‌های معمول اپل وجود نخواهد داشت. از همین رو KGI پیش‌بینی اولیه خود را از 110 میلیون گوشی اپل وارد شده به بازار در سال 2017 به 80 تا 90 میلیون کاهش داده است.

برخی دیگر از قطعات آیفون 8 که تولید آن را احتمال با تأخیر روبرو می‌کنند شامل چیپ 10 نانومتری Apple A10 (ساخت شرکت TSMC)، تاچ سه‌بعدی جدید و دوربین سه بعدی کاملا نوین است که هریک می‌توانند به زمان این تأخیر بیفزایند.

منبع

ارسال یک پاسخ