اطلاعات تازه در مورد نینتندو Switch تا به امروز+ویدئو

0
3087

چند روز پیش شرکت پر افتخار نینتندو از جدیدترین کنسول این شرکت یعنی نینتندو Switch رونمایی کرد. این کنسول بازی نوآورانه برخلاف هر آنچه تا به امروز از دیگر کنسول‌های بازی دیده بودیم امکانات تازه و هیجان‌انگیزی را در اختیار کاربران قرار می‌‌دهد. توان پردازشی این کنسول توسط پروسسور کاستوم شده‌ای از Nvidia Tegra نامین شده و API بازی جدیدی به نام NVN برای آن تدارک دیده شده است.

نینتندو Switch در نگاه اول یک تبلت ساده با وضوح HD‌ است که در هنگام حضور کاربران در خانه یا دسترسی به تلویزیون درون یک داک محصوص که طبیعتا Nintendo Switch Dock نامیده شده قرار می‌گیرد و این داک که خود به تلویزیون متصل است مقدمات ارتباط نینتندو Switch با تلویزیون و بازی کردن کاربران را فراهم می‌آورد اما این به هیچ عنوان پایان ماجرا نیست.

هیجان این کنسول درست از زمانی که این دیوایس از داک خارج می‌شود آغاز خواهد شد؛ در این لحظه دسته‌های کشویی جذابی به دو طرف دستگاه متصل می‌شوند که کنترلرهای Joy-Con نامیده می‌شوند .  بدین‌ترتیب با کمک کنترلرهای Joy-Con کاربران نینتندو Switch می‌توانند در خارج از خانه نیز به راحتی به بازی کردن بپردازند. اما حتی این نیز پایان جذابیت این کنسول نیست.

معرفی رسمی نینتندو Switch

هریک از این Joy-Conها می‌توانند به صورت بی‌سیم نیز با کنسول در ارتباط باشند به بین دیگر می‌توان تبلت را به با کمک پایه نگه‌دارنده‌ای که در پشت آن تعبیه شده روی میز قرار داد و سپس با جدا کردن Joy-Conها به بازی کردن پرداخت. از این نیز جالب‌تر اینکه هریک از این کنترلرها می‌توانند ماهیت مستقلی داشته و می‌توان هریک از آنها را به یکی از بازی‌کننده‌ها اختصاص داد و یک بازی Multi-Player را ترتیب داد.

در نهایت امکان اتصال چندین کنسول نینتندو Switch به یکدیگر وجود دارد و بازی‌های دسته‌جمعی را با بیش از دو نفر ترتیب داد. البته شرکت نینتندو دسته بازی حرفه‌ای جداگانه‌ای با نام Nintendo Switch Pro Controller را نیز به فروش می‌رساند که از ظاهری مشابه کنترلرهای کلاسیک برخوردار است. به گفته شرکت سازنده در حال حاضر نزدیک به 48 توسعه‌دهنده در حال کار روی ارائه بازی برای نینتندو Switch هستند و البته طبق معمول خود شرکت سازنده نیز بازی‌های اختصاصی این کنسول را روانه بازار می‌کند. به گفته نینتندو، کنسول سوئیچ در مارچ 2017 (هفته دوم اسفند 1395) به بازار جهانی عرضه می‌شود و هنوز از قیمت آن خبری در دست نیست.

معرفی رسمی نینتندو Switch

با ارائه سوئیچ برخی سوال‌ها از جمله تاچ‌اسکرین بودن صفحه‌نمایش، دوام باتری، رزولوشن بازی‌ها و نوع عناوین ارائه شده برای آن از سوی کاربران علاقه‌مند به این برند مطرح شد که حداقل یکی از مهم‌ترین آنها یعنی مسئله تاچ‌اسکرین در این مدل از سوی یکی از معتبرترین منابعی که در سال‌ها گذشته سابقه درخشانی در ارائه اطلاعات رخنه کردن از کمپانی‌های سازنده کنسول‌های بازی داشته پاسخ داده شده است؛ Laura Day از مجموعه Let’s Play Video Games ضمن تایید تلویحی تاچ‌اسکرین بودن صفحه‌نمایش در تبلت به این نکته اشاره کرده است که زمان قرار گرفتن این تبلت درون داک، وظیفه تاچ کردن صفحه‌نمایش بر عهده کنترلر Joy-Con سمت راست خواهد بود که از نگاه وی با کمک یک بخش براق در سمت راست که در حقیقت یک IR Pointer یا نشانگر مادون قرمز است می‌تواند محتوای روی صفحه‌نمایش تلویزیون (زمانی که تبلت درون داک است) را اصطلاحا تاچ کند.

 

به گفته Dale این اطلاعات از یک منبع درون شرکت Ubisoft تایید شده است و بنابراین می‌توان با درصد اطمینان بالایی از صحت آن سخن گفت.

منبع 1

منبع 2

ارسال یک پاسخ