پرچمداران شائومی Mi Note 2 و Mi Mix آمدند

0
3695
معرفی شائومی Mi Note 2 و Mi Max

شرکت شائومی امروز در مراسمی در کشور چین از دو پرچمدار جدید این شرکت پرده برداشت که یکی به صورت جدی برای رقابت با دیگر بزرگان به بازار ارائه می‌شود و دیگری تنها برای نمایش قدرت این شرکت در تبدیل به واقعیت کردن یک گوشی مفهومی معرفی شده است. شائومی Mi Note 2 اولین گوشی این شرکت با صفحه‌نمایش خمیده از دو طرف همانند سری edge سامسونگ بوده و شباهت‌های رخ به رخ آن به گلکسی نوت7 را به هیچ عنوان نمی‌توان تکذیب کرد.

شائومی Note 2 از یک صفحه‌نمایش 5.7 اینچی OLED با وضوح فول اچ‌دی بهره می‌برد که درست همانند نوت7 از هر دو طرف خمیده بوده و ظاهر شکیلی را برای این مدل فراهم می‌کند. در پشت گوشی نیز درست همانند روی دستگاه شیشه خمیده به کناره‌ها دیده می‌شود که در دست‌‌گیری این مدل را تسهیل می‌کند و البته به همان میزان این مدل در دست کاملا لغزنده و لیز جلوه می‌دهد. قاب دورتادور گوشی از جنس آلومینیوم است.

معرفی شائومی Mi Note 2 و Mi Max

دوربین گوشی دارای وضوح 22.5 مگاپیکسل بوده و از سنسور IMX318 سونی با پشتیبانی از اتوفوکوس تشخیص فاز اما بدون لرزه‌گیر اپتکیال بهره می‌برد. این دوربین البته به لطف لرزه‌گیر دیجیتال یا EIS می‌تواند لرزه‌های دست در حین فیلم‌برداری حتی در وضوح 4K را نیز به گفته شرکت سازنده دفع کند. دوربین دوم گوشی 8 مگاپیکسلی ست و همانند دوربین اول از یک سنسور ساخت سونی و فوکوس خودکار بهره می‌برد.

معرفی شائومی Mi Note 2 و Mi Max

در بخش پردازشی مانند یک پرچمدار واقعی، شائومی Mi Note 2 از چیپ‌ست Snpadragon 821 حاوی 4 هسته Keryo بهره می‌برد که بالاترین فرکانس هسته در آن 2.35 گیگاهرتز خواهد بود. حافظه رم دستگاه در نسخه 64 گیگابایتی، 4 گیگابایت و در نسخه 128 گیگابایتی، 6 گیگابایت خواهد بود. حافظه دستگاه از نوع پر سرعت UFS‌ انتخاب شده که در مقایسه با حافظه‌های معمول سرعت بسیار بالاتری را ارائه می‌کند. باتری گوشی 4070mAh ظرفیت دارد و شارژ سریع آن نیز با کمک فناوری Quick Charge 3.0 انجام می‌شود.

گوشی دوم یعنی Xiaomi Mi Mix دیوایس جذاب‌تری در مقایسه با Note 2 است و با ارائه یک صفحه‌نمایش 6.4 اینچی که با نسبت تصویر عجیب 17:9 تا بالاترین قسمت بخش رویی ادامه یافته حسی از یک مدل فاقد لبه یا بوردر پیرامونی را ایجاد می‌کند. این صفحه‌نمایش دارای وضوح 1080×2048 پیکسل بوده و تنها در بخش پایینی، حاشیه‌ای به سبک گوشی‌های معمول دارد. در این حاشیه اسپیکر و دوربین دوم قرار دارند و اجزای حذف شده از بخش بالایی مثل سنسور Proximity و اسپیکر تماس نیز هریک با تکنولوژی جدیدی جایگزین شده‌اند. شائومی به جای اسپیکر تماس از لرزش‌های بدنه سرامیکی و انتقال سیگنال صوتی از این طریق به گوشی کاربران بهره گرفته و به جای یک سنسور Proximity معمول که مبتنی بر اینفرارد است نیز از یک سنسور التراسونیک استفاده می‌کند.

معرفی شائومی Mi Note 2 و Mi Max

Mi Mix نیز دارای چیپ‌ست Snapdragon 821 بوده و 4 یا 6 گیگابایت رم دارد با این تفاوت که رم 4 گیگابایتی این بار در یک گوشی با حافظه 128 گیگابایتی قرار دارد و حافظه داخلی مدل 6 گیگابایتی (که دور لنز دوربین و سنسور اثر انگشت آن در بخش پشتی حلقه‌ای از طلای 18 عیار دیده می‌شود) 256 گیگابایت است.

وضوح دوربین‌های اصلی و دوم Mi Mix ظاهرا 16 و 5 مگاپیکسل است و با اینکه دوربین اصلی از وضوح 4K و فوکوس تشخیص فاز برخوردار است اما در دوربین دوم از فوکوس خودکار خبری نیست.

معرفی شائومی Mi Note 2 و Mi Max

شائومی Mi Note 2 در داخل چین در نسخه 64 و 128 گیگابایتی به ترتیب نزدیک به 413 و 487 دلار به فروش می‌رسد اما به دلیلی ناشناخته نسخه 128 گیگابایتی در بازارهای جهانی با قیمت بالاتر یعنی حوال 516 دلار عرضه می‌شود. برخی منابع علت این گرانی را تغییر در مودم‌های ارتباط LTE دستگاه قلمداد می‌کنند.

شائومی Mi Mix نیز در نسخه 128 گیگابایتی و 256 گیگابایتی به ترتیب 516 و 590 دلار قیمت‌گذاری شده است.

منبع

ارسال یک پاسخ