سومین اندروید کانادایی، بلک بری DTEK60 رسما معرفی شد

0
3918
معرفی بلک بری DTEK60

همانطور که پیش از این بارها در خبرهای گوناگون از ارائه شدن قریب‌الوقوع یک گوشی جدید با برند بلک‌بری سخن به میان آمده بود این شرکت بالاخره این مدل را رسما معرفی کرد. بلک بری DTEK 60 مثل مدل قبلی این خانواده یعنی DTEK 50 بر پایه پلتفرمی از آلکاتل (و یا شاید بهتر است بگوییم شرکت چینی TCL) ساخته شده و البته این بار پلتفرم انتخاب شده به یک گوشی پیشرفته‌تر یعنی Idol 4S تعلق دارد. بلک بری DTEK60 یک اسمارت‌فون پیشرفته با صفحه‌نمایش 5.5 اینچی QHD است که آن را در ردیف نمونه‌های برتر کلاس اندروید قرار می‌دهد.

پشت و روی دستگاه با شیشه محافظ پوشانده شده که جلوه دوچندانی به این مدل می‌بخشد. در بخش پردازش مثل یک پرچمدار واقعی از پروسسور Snapdragon 820 استفاده شده و 32 گیگابایت حافظه داخلی و 4 گیگابایت رم به آن اختصاص یافته است. در بخش دوربین نیز با دو واحد 21 و 8 مگاپیکسلی در پشت و جلوی دستگاه روبرو می‌شویم که دوربین اصلی می‌تواند با وضوح 4K با 30 فریم در ثانیه فیلم‌برداری کند و دوربین دوم که فاقد فوکوس خودکار است نیز امکان فیلم‌برداری 1080p را ارائه می‌کند.

معرفی بلک بری DTEK60

باتری داخلی و غیر قابل جدا شدن گوشی دارای ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعت است که به واسطه آن و البته پنل‌های شیشه‌ای پشت و روی دستگاه، وزن گوشی اندکی افزایش یافته و به 165 گرم رسیده است. دیگر المان‌های قابل اشاره در مورد این بلک بری DTEK60 به پورت USB Type-C، بلوتوث نسخه 4.2، اتصال NFC و سنسور اثر انگشت تعلق دارد که ظاهرا این آخری در پشت دستگاه و در زیر لنز دوربین تعبیه شده است.

اما مثل گذشته نکات مثبت اصلی این گوشی علاوه بر سخت‌افزار در بخش نرم‌افزار نیز ادامه پیدا می‌کند چرا که با تصمیم بلک‌بری بر ادامه فعالیت در این سبک و حضور پر رنگ تنها در زمینه نرم‌افزار باید انتظار مشابه رابط کاربری و نکات امنیتی مهمی در اینگونه مدل‌ها باشیم که بلک بری DTEK60 نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این گوشی نیز گزینه‌های امنیتی متعددی همچون بوت‌لودر محافظت شده دیده می‌شود که آن را به انتخابی ایده‌آل برای تلفن همراه ارگان‌های مختلف دولتی و غیر دولتی بدل می‌سازد.

بلک‌بری قیمت نسخه SIM-Free و آزاد این گوشی را 499 دلار اعلام کرده که با توجه به مشخصات آن قیمت مناسب و معامله نسبتا شیرینی به نظر می‌رسد.

منبع

ارسال یک پاسخ