Speedtest‌ فلش را کنار گذاشت؛ سلام بر HTML5

0
2171
مهاجرت نرم افزار تست سرعت اسپید تست از فلش به سوی html5

محتوای Flash در یک دهه گذشته تقریبا در همه جا حاضر بوده و یکی از اصلی‌ترین منابع نمایش مالتی‌مدیا در اینترنت محسوب شده است. اما زمانی که صحبت از امنیت اطلاعات به میان می‌آید این فناوری اغلب بسیار آسیب‌پذیر نشان داده است. امروز یکی از معروف‌ترین سرویس‌های تست سرعت یعنی Speedtest نیز استفاده از فلش را به نفع HTML5 به کنار گذاشت.

به دلیل مشکلات فلش در چند سال گذشته بسیاری از شرکت‌ها از این فناوری خداحافظی کرده‌اند و بسیاری از مرورگرها نیز به صورت پیش‌فرض لود کردن این محتوا را مسدود و منوط به تایید دستی کاربران کرده‌اند. امروز Speedtest نیز از فلش به HTML5‌ مهاجرت کرد. سرویس Speedtest یکی از محبوب‌ترین نمونه‌ها در زمینه مشخص کردن سرعت شبکه به حساب می‌آید و روزانه هزاران نفر سرعت شبکه خود را با این سرویس از طریق سایت Speedtest.net یا از طریق اپلیکیشن موبایل آن تخمین می‌زنند تا جایی که می‌توان آن را به صراحت “گوگل” دنیای تست سرعت شبکه نامید.

مهاجرت نرم افزار تست سرعت اسپید تست از فلش به سوی html5

Ookla که شرکت پشت مجموعه Speedtest به حساب می‌آید از امروز آزمایش نسخه بتایی از این سرویس را که به فلش مجهز نیست و از HTML5 بهره می‌برد را آغاز کرده است. اولین نکته مثبت این تغییر بی‌نیاز شدن سرویس از نصب و احضار محتوای فلش از کامپیوتر کاربران است و هر آنچه این سرویس به آن نیازمند است از طریق مرورگر تامین می‌شود و کاربران نیازی به نصب برنامه جداگانه‌ای برای لود کردن تست ندارند.

مهاجرت نرم افزار تست سرعت اسپید تست از فلش به سوی html5

مشکلات فلش این روزها تا به اندازه‌ای است که خود شرکت Adobe نیز به برنامه خود برای انتقال تدریجی کاربران از سرویس فلش اشاره کرده است.

منبع

ارسال یک پاسخ