سامسونگ هم UFS 2.1 را برای گلکسی S8‌ حذف کرد؟

0
2461
سامسونگ هم UFS 2.1 را برای گلکسی S8‌ حذف کرد؟

چندی پیش حذف حافظه‌های UFS 2.1 و UFS 2.0 در P10 و P10 Plus هواوی و جایگزینی آنها با حافظه‌های ارزان‌تر eMMC 5.0 کاملا خبرساز شده و واکنش مدیرعامل هواوی و عذرخواهی وی از کاربران را نیز به همراه داشت. این ماجرا ظاهرا یک بار دیگر در حال تکرار شدن است با این تفاوت که این بار خود شرکت سازنده برای اولین بار خبرساز شده است.

طبق اطلاعات به دست آمده شرکت سامسونگ که در تبلیغات S8 و S8 Plus همواره به حضور حافظه‌های UFS 2.1 در این گوشی‌ها اشاره کرده بود حالا به آرامی و بدون سر و صدا این عنوان را از شرح حافظه داخلی این دو مدل در سایت‌های خود حذف کرده است. گزارش‌های جدید حاکی از آن است که سامسونگ به جای UFS 2.1 اینک در حال استفاده از حافظ‌های UFS 2.0 ساخت شرکت توشیبا در گوشی‌های خود بوده که با وجود آنکه هنوز نسبت به حافظه‌های eMMC بسیار پر سرعت‌تر است اما اختلاف مشهودی نیز با نسخه 2.1 این فناوری دارد.

سامسونگ هم UFS 2.1 را برای گلکسی S8‌ حذف کرد؟

سامسونگ هنوز به صورت رسمی این مسئله را تأیید یا رد نکرده اما حذف کردن این عبارت از سایت‌های این شرکت این شائبه را در ذهن ایجاد کرده که سامسونگ با این کار قصد کناره گرفتن از بلوایی که بر سر هواوی در مدل‌های P10 و P10 Plus‌ و البته Mate 9 آمد پرهیز کند. اگر هم‌اینک به صفحه مشخصات S8 در سایت سامسونگ در مقابل نام Memory عبارت UFS را مشاهده نخواهید کرد. طبق گزارش XDA، این اتفاق تنها در نسخه‌های مجهز به اسنپ‌دراگون 835 که بیشتر در آمریکا توزیع شده‌اند رخ داده و دیگر مدل‌ها با پروسسور Exynos شامل آن نمی‌شوند. اکثریت قریب به اتفاق کاربران البته متوجه این تغییر حافظه نشده و کاربران حرفه‌ای‌تر نیز اغلب بدون استفاده از بنچ‌مارک‌های مرتبط با حافظه امکان شناسایی حافظه کندتر را ندارند.

نسخه‌های 2.1 و 2 در حافظه‌های UFS از سرت خواندن به ترتیب حوالی 800MB/s و 500MB/s برخوردارند که با وجود این اختلاف روی کاغذ در عمل چندان متفاوت به نظر نمی‌رسند.

منبع

ارسال یک پاسخ