سامسونگ در رقابت با سونی، دوربین 1000 فریم خود را می‌سازد

0
2286
سامسونگ در رقابت با سونی، دوربین 1000 فریم خود را می‌سازد

اواسط زمستان سال گوشی سونی سنسور دوربین با پشتیبانی از وضوح فول اچ‌دی با هزار فریم در ثانیه را معرفی کرد که کمتر از یک ماه بعد در زمان معرفی اکسپریا XZ Premium با دوربین اسلوموشن 960 فریم در ثانیه مورد استفاده قرار گرفت. ظاهرا این ایده مورد توجه سامسونگ نیز قرار گرفته و باید به زودی منتظر دوربین 1000 فریم در ثانیه سامسونگ نیز باشیم.

سونی برای اجرای این فناوری نوع خاصی از سنسور را طراحی کرد که دارای سه جزء بود که شامل پیکسل‌ها، مدار کنترلی و حافظه‌ای می‌شد که همگی در کنار هم در سنسور قرار داشتند. حضور این حافظه نیاز به ارسال اطلاعات به DRAM اصلی دستگاه را از بین می‌برد و به این ترتیب امکان ذخیره با سرعت بالای تصاویر در خود سنسور فراهم می‌شود. راه‌کار سامسونگ برای انجام این عمل اندکی با آنچه در سونی دیده بودیم تفاوت دارد. در سنسور سامسونگ که امروز خبرهایی در مورد آن در رسانه‌های کره‌ای منتشر شده است همچنان از همان دو لایه همیشگی سنسور و کنترلر استفاده شده و به این مجموعه یه چیپ DRAM هم اصطلاحا چسبیده شده است. به گفته منابع خبری این طراحی به دلیل پرهیز از نقض برخی حقوق ثبت اختراع اتخاذ شده است.

سامسونگ در رقابت با سونی، دوربین 1000 فریم خود را می‌سازد

در حالی‌که طراحی دوربین 1000 فریم سامسونگ به پیچیده‌گی دوربین مشابه سونی نیست اما حداقل این حسن را به همراه دارد که کل خط تولید اعم از سنسورهای تصویری و حافظه همگی در خود مجموعه سامسونگ تولید می‌شود و برای نمونه همچوان سونی به چیپ‌های شرکت Micron در این زمینه وابسته نیست. سامسونگ در حال حاضر ترکیبی از سنسورهای ساخته خود و سونی را در گوشی‌هایش به کار می‌گیرد به عنوان نمونه گلکسی اس 8 های این شرکت در آمریکا با سنسور سونی و در سایر مناطق با سنسور ساخت خود سامسونگ عرضه می‌شود. این رویه در مورد گلکسی S9 با این سنسور جدید ممکن است تغییر کند و این بار کل سنسورها توسط خود سامسونگ تولید شود.

منبع

ارسال یک پاسخ