معرفی اوپو F9 با پوشش 90.8 درصدی صفحه‌نمایش

0
2574
معرفی اوپو F9 با پوشش 90.8 درصدی صفحه‌نمایش

شرکت Oppo پس از آتش‌بازی‌های مربوط به اسمارت‌فون جذاب و پرچمدار Find X و آسوده شدن خیال این شرکت از رده بالای بازار حالا به سراغ مدل‌های محتنلف رده میانی رفته و در حالی همین چند روز پیش از Oppo R17 با مشخصاتی در سطح بالای رده میانی رونمائی کرده بود حالا به سراغ یک گوشی رده میانی دیگر رفته که مشخصات پائین‌تری نسبت به R17 دارد؛ اوپو F9 از لحاظ شکل طراحی صفحه‌نمایش به R17 شباهت دارد و در اینجا نیز از یک صفحه‌نمایش تمام‌صفحه استفاده شده که به لطف notch قطره‌ای بالائی، نزدیک به 90.8 درصد روی دستگاه را به خود اختصاص داده است. این صفحه‌نمایش 6.3 اینچی که از نسبت تصویر 19.5:9 بهره می‌برد با فناوری LTPS TFT ساخته شده و شرکت سازنده، روشنائی 450 نیتی آن را تضمین کرده است. سلفی اوپو F9 که در notch بالائی جای دارد مثل R17 یک نمونه 25 مگاپیکسلی با پشتیبانی از HDR است که حداقل روی کاغذ با کیفیت به نظر می‌رسد. پوشش محافظ بخش روئی گوشی از نوع Gorilla Glass 6 انتخاب شده که همین چندی پیش معرفی شد و تا به حال به جز F9 تنها در Oppo R17 به کار گرفته شده است.

معرفی اوپو F9 با پوشش 90.8 درصدی صفحه‌نمایش

دوربین‌های بخش پشتی اوپو F9 شامل دو واحد 16 و 2 مگاپیکسلی می‌شود که نگفته پیداست دوربین اصلی همان نمونه 16 مگاپیکسل بوده و دوربین 2 مگاپیکسلی دوم تنها برای تشخیص عمق میدان و افکت‌هائی مثل بوکه به کار می‌رود. دوربین اصلی این مجموعه دارای f/1.8 است.

معرفی اوپو F9 با پوشش 90.8 درصدی صفحه‌نمایش

پردازش در F9 با پروسسور 12 نانومتری Helio P60 صورت می‌گیرد که برای تسک‌های مرتبط با هوش مصنوعی بهینه‌سازی شده است. در این پروسسور 4 هسته قدرتمند ARM A73 با فرکانس 2 گیگاهرتزی وظیفه پردازش‌های سنگین را به عهده دارند و پردازش‌های سبک‌تر نیز بر عهده چهار هسته مبتنی بر ARM A53 با همین فرکانس 2 گیگاهرتز است. رم دستگاه در حالت پایه 4 گیگابایت بوده و ظاهرا یک نسخه 6 گیگابایتی نیز برای آن ارائه می‌شود. حافظه داخلی نیز 64 گیگابایت ثابت در نظر گرفته شده است. سیستم‌عامل گوشی نسخه 8.1 اندروید Oreo ست و رابط کاربری آن نیز بر اساس پوسته Color OS 5.2 شکل گرفته است.

باتری این مدل دارای ظرفیت 3,500mAh است که از شارژ سریع VOOC پشتیبانی می‌کند اما درگاه USB آن به جای USB-C از نوع قدیمی microUSB است البته به عنوان یک نکته مثبت هنوز می‌توان جک 3.5 میلی‌متری هدسنت را در اوپو F9‌ پیدا کرد.

معرفی اوپو F9 با پوشش 90.8 درصدی صفحه‌نمایش

این گوشی در سه رنگ قرمز (Sunrise Red)، آبی (Twilight Blue) و ارغوانی (Starry Purple) عرضه می‌شود که دو رنگ اول در بخش پشتی از افکت‌های موزائیکی لوزی‌شکل استفاده می‌کنند اما در مدل سوم در بخش پشتی نقطه‌های طلائی که شرکت سازنده به آنها ستاره‌های طلائی می‌گوید به چشم می‌خورد.

معرفی اوپو F9 با پوشش 90.8 درصدی صفحه‌نمایش

پیش‌سفارش اوپو F9 از هم‌اکنون آغاز شد اما حضور آن در بازار به 24 آگوست (2 شهریور 97) موکول شده است. قیمت این گوشی برای پیش‌سفارش در ویتنام 7,690,000 دانگ ویتنامی (نزدیک به 331 دلار) برای نسخه 4GB در نظر گرفته شده است.

منبع

ارسال یک پاسخ