سنسور دوربین سونی با پشتیبانی از فول اچ‌دی 1000 فریم بر ثانیه

0
2608
سنسور دوربین سونی با پشتیبانی از فول اچ‌دی 1000 فریم بر ثانیه

شرکت سونی یکی فعالان مهم عرصه ساخت دوربین‌های موبایلی است و مجموعه‌ سنسور دوربین سونی برای موبایل در کنار بخش بازی‌های کامپیوتری این شرکت از معدود زیر مجموعه‌های همچنان سود ده این برند به حساب می‌آیند. این شرکت امروز از سنسور دوربین سونی با امکان برداشت ویدئو با 1000 فریم در ثانیه رونمایی کرد. این سنسور سه لایه CMOS از یک لایه جدید حافظه RAM بهره می‌برد که آن را برای برداشت‌های با سرعت بالا همچون 1080/1000p مناسب می‌کند.

این سنسور دوربین سونی در حقیقت با دو نرخ برداشت تصویر، ویدئوی خود را شکار می‌کند یکی با 1000fps و دیگری با نرخ معمول (همچون 30 فریم در ثانیه). در این حالت هر دو ویدئوی برداشت شده در حافظه RAM تعبیه شده در خود سنسور برای پروسس‌های بعدی ذخیره می‌شود که این به دوربین اجازه می‌دهد که تصاویر اسلوموشن را با تصاویر عادی ترکیب کند. نکته حالب‌تر اینکه خود دوربین و سنسور حرکات سریع سوزه را تشخیص داده و حالت فیلم‌برداری فوق‌سریع را فعال می‌کند. در ویدئوی دموی زیر یک اسلوموشن 64x از 960 فریم در ثانیه تا 15 فریم در ثانیه با کمک این سنسور CMOS‌ سه لایه جدید با هم ترکیب شده است.

از این ویژگی برای بهبود کیفیت تصاویر ثابت و عادی نیز می‌توان بهره گرفت به عنوان نمونه مثلا یک عکس 19.3 مگاپیکسلی با این ویژگی می‌تواند تنها در عرض 1/120 ثانیه در حافظه ذخیره شود در حالی‌که همین تصویر برای ذخیره شده در حافظه معمول به 1/30 ثانیه زمان نیاز دارد. بدین‌ترتیب نیازی به هزینه بالا جهت استفاده از یک پروسسور سیگنال پیشرفته (ISP) وجود نداشته واین قطعه می‌تواند سر فرصت دیتای خام گرفته شده توسط دوربین را پردازش کند. این سنسور جدید سونی دارای رزولوشن 3840×5520 پیکسل یا 21.2 مگاپیکسل بوده و سایز آن 1/2.3 اینچ است. در این سنسور 1 گیگابیت رم تعبیه شده و به جز لحظات کوتاه برداشت ویدئوی فول اچ‌دی 1000 فریم در ثانیه، می‌تواند تصویر 4K را نیز با 60 فریم در ثانیه و تصویر فول اچ‌دی را با 240 فریم در ثانیه شکار کند.

منبع

ارسال یک پاسخ