صفحه نمایش دوم LG V30 نرم‌افزاری می‌شود!

0
1801
صفحه نمایش دوم LG V30 نرم‌افزاری می‌شود!

صفحه نمایش دوم یکی از ویژگی‌های اصلی دو گوشی سری V ال‌جی یعنی V10 و V20 است که هر دو با یک پنل دوم بالای صفحه‌نمایش اصلی ارائه شدند. صفحه نمایش دوم این دو مدل با اینکه جذابیت خاصی را برای این دو گوشی ایجاد می‌کرد و تا قبل از ارائه ویژگی AOD (یا صفحه‌نمایش همیشه روشن) بدون نیاز به روشن کردن صفحه‌نمایش اصلی، اطلاعاتی را در اختیار کاربران قرار می‌داد اما در همین یک سال گذشته با ارائه مدل‌های کاملا کشیده‌ با نسبت‌های تصویر 2:1 مثل LG G6 و Samsung Galaxy S8 آرام‌آرام توجیه منطقی خود را از دست داد و آنطور که از ظواهر امر بر می‌آید در نسل سوم سری V این ویژگی مهم که زمانی قابلیت اصلی سری V بود حذف شده است.
اگر از همین حالا دل‌تان برای این صفحه‌‌نمایش دوم تنگ شده است باید بدانید که ال‌جی در این مورد به فکر شما بوده است. LG در این مورد به دو راه‌حل اندیشیده است. در راه‌حل اول نسخه ارتقاء یافته‌ای از ویژگی AOD یا صفحه‌نمایش همیشه روشن که پیش از این در LG G6 نیز حضور داشت ارائه می‌شود که در آن نه‌تنها ساعت به نمایش گذاشته می‌شود بلکه ابزارهای سریع (Quick Tools)، پلیر موسیقی و حتی یک عکس شخصی نیز در آن قابل نمایش خواهد بود.

صفحه نمایش دوم LG V30 نرم‌افزاری می‌شود!
این البته تنها راه‌حل ال‌جی در این زمینه نیست و یک نوار متحرک در صفحه (Floating Bar) که ما را بیش از اندازه به یاد edge screen سامسونگ در گوشی‌های سری edge‌ و البته سری S8 می‌اندازد نیز در این میان در نظر گرفته شده است. این نوار ظاهرا به صورت پیش‌فرض با کشیدن دست از صفحه لبه سمت راست صفحه‌نمایش در دسترس قرار می‌گیرد و در آن برخی از میانبرهای کاربردی مثل Setting یا Note جای گرفته است. با اینکه این راه‌حل‌های نرم‌افزاری همچنان نمی‌تواند جای یک صفحه‌نمایش اختصاصی را بگیرد اما در عمل نیز میزان استفاده کاربران از این پنل دوم در V10 و V20 چندان گسترده و حیاتی نبوده است.

منبع

ارسال یک پاسخ