HTC U Ultra غیر پرچمداری در جای پای LG V20

0
2603
معرفی HTC U Ultra

HTC U Ultra همانطور که پیش‌بینی می‌شد امروز سر  تاریخ مقرر در مراسمی در تایوان همراه با U Play رونمایی شد. HTC U Ultra همراه با U Play طلایه‌داران نسل جدیدی از گوشی‌های هوشمند در شرکت اچ‌تی‌سی به حساب می‌آیند که به گفته شرکت سازنده برای پاسخ دادن به نیازهای “شما” یا “You” یا به صورت خلاصه “U” طراخی کرده است. در HTC U Ultra از دو صفحه‌نمایش به سبک LG V20 استفاده شده که صفحه‌نمایش اول یک نمونه 5.7 اینچی QHD و دومی یک پنل 2.05 اینچی  1040×160 پیکسلی است.

این صفحه‌نمایش دوم عمدتا برای قدرت‌نمایی دستیار صوتی هوشمند جدید HTC با نام Sense Companion طراحی شده که مثل نمونه‌ای همچون Siri اپل به صورت خلاقانه به سوال‌های کاربران جواب داده و گه‌‌گاه به صورت خودجوش پیشنهادهایی را برای وی به نمایش می‌گذارد. این پیشنهادها با گذر زمان و ایجاد شناخت بیشتر از کاربران به مرور پخته‌تر شده و گزینه‌های متناسب‌تری به آن افزوده می‌شود. نکته جالب اینکه پیشنهادهای Sense Companion به جای به نمایش درآمدن در صفحه اصلی گوشی همگی به صفحه‌نمایش دوم بالای پنل اصلی منتقل شده و بدین‌ترتیب مزاحمتی برای افراد ایجاد نمی‌کنند. در پیرامون گوشی از 4 میکروفون مختلف استفاده شده که علاوه بر آنکه احتمالا در برداشت با کیفیت صدا در حین فیلم‌برداری نقش مهمی ایفا می‌کنند، در دریافت و رساندن صدای کاربر به دستیار صوتی نیز بسیار کلیدی خواهند بود.

معرفی HTC U Ultra

طراحی گوشی یکی از نکات جذاب اصلی در این کلاس است که نه‌‌تنها در این مدل بلکه در U Play نیز به چشم می‌خورد. حاشیه پیرامونی گوشی از جنس فلزی است و پشت و روی آن از شیشه ساخته شده است. یک نسخه Limited از این مدل دارای پوششی از جنس Sapphire است که جذابیت دوچندانی را به این مجموعه می‌بخشد نسخه معمول و عادی دستگاه اما به جای Sapphire از Gorilla Glass 5.0 بهره می‌برد. رنگ‌های پشت گوشی به صورت لایه‌های درونی در شیشه این قسمت جای گرفته‌اند که زیبایی دو چندانی را به این قسمت می‌بخشند. HTC این قسمت را Liquid Surface می‌نامد. رنگ‌های این که در U Play نیز تکرار شده‌اند شامل آبی، صورتی، مشکی و سفید می‌شود.

دوربین این گوشی ظاهرا همان دوربین فوق‌العاده حاضر در HTC 10 است که با وضوح 12 مگاپیکسل و برخورداری از سایز پیکسل‌های 1.55 میکرونی و دیافراگم f/1.8 یکی از بهترین‌های این رده است. این دوربین از لرزه‌گیر اپتیکال (OIS) و فوکوس لیزری و تشخیص فاز پشتیبانی کرده و می‌تواند با وضوح 4K فیلم‌برداری کند. دوربین دوم این گوشی 16 مگاپیکسلی بدون فوکوس خودکار است که به گفته HTC می‌تواند به صورت عادی یا در حالت UltraPixel به عکس‌برداری بپردازد.

معرفی HTC U Ultra

در HTC U Ultra از چیپ‌ست Snapdragon 821 استفاده شده که در غیبت پروسسور به تازگی معرفی شده SD835 هنوز پیشرفته‌ترین چیپ موبایلی محسوب می‌شود. این چیپ‌ست با اینکه تفاوت خاصی با SD820 حاضر در HTC 10‌ ندارد اما امکان استفاده از پلتفرم واقعیت محازی Daydream گوگل را برای دستگاه روی کاغذ فراهم می‌آورد.  حافظه داخلی گوشی در نسخه معمولی 64 گیگابایت و در نسخه دارای شیشه سافایر برابر 128 گیگابایت است. از حافظه خارجی افزوده شده به گوشی از طریق اسلات microSD می‌توان به عنوان حافظه داخلی اصلی دستگاه با قابلیتی به نام Flex Storage استفاده کرد.

در U Ultra از جک 3.5 میلیمتری هدست خبری نیست و هدست گوشی درون پورت USB Type-C فرو می‌رود. هدست همراه دستگاه طی قابلیت به نام USonic فضای درون گوش کاربر را اسکن کرده و صدایی متناسب با فضای گوش برای وی ایجاد می‌کند USB حاضر در U Ultra از نوع 3.1 با سرعت بالاست.

HTC U Ultra قرار است با قیمت 749 دلاری برای نسخه عادی و 910 دلاری برای نسخه سافایر به بازار عرضه شود که با اینک هنوز زمانی برای عرضه این مدل دوم در نظر گرفته نشده اما مدل اول در ماه مارچ میلادی به بازار عرضه می‌شود.

منبع

ارسال یک پاسخ