پیکسل 3 برترین گوشی اندرویدی تک دوربینه جهان

0
3090
پیکسل 3 برترین گوشی اندرویدی تک دوربینه جهان

در حالی‌که استفاده از دو دوربین در گوشی‌های موبایل این روزها به معیاری استاندارد و عادی تبدیل شده و گوشی‌های سه‌دوربینه و چهار دوربینه نیز کم‌کم در حال پدیدار شدن هستند، برخی شرکت‌ها هنوز به این رقابت اعتقادی نداشته و از یک دوربین در گوشی‌های خود استفاده می‌کنند. نزدیک به دو هفته iPhone XR پادشاه جدید موبایل‌های تک دوربینه توسط  سایت تحقیقاتی DxOMark معرفی شد و حالا همانطور که پیش‌بینی می‌شد بار دیگر گوگل با پیکسل 3 این عنوان را از چنگ اپل به در آورده است. Pixel 3 و Pixel 3 XL که اواسط مهرماه به صورت رسمی معرفی شدند هر دو دارای یک دوربین 12.2 مگاپیکسلی با اندازه پیکسل 1.4 میکرونی هستند که از فوکوس خودکار dual phase detection پشتیبانی کرده و لرزه‌گیر اپتیکال یا OIS نیز در آن‌ها حضور دارد. دوربین پیکسل 3 و برادر بزرگ‌تر آن مثل سال قبل دارای میدان دید 76 درجه‌ای بوده و دیافراگم لنز آن نیز f/1.8 است.

پیکسل 3 برترین گوشی اندرویدی تک دوربینه جهان

نتایج بررسی کامل و جامع سایت DxOMark برای پیکسل 3 امروز منتشر شد که در طی آن امتیاز کلی 101 برای این گوشی ثبت شد که با وجود آنکه مشابه امتیاز iPhone XR است اما با در نظر گرفتن امتیازهای تکی برای عکس و ویدئو، می‌توان Pixel 3 را در جایگاه بالاتری قرار دارد. هر دو گوشی در زمینه عکس، امتیاز 103 را کسب کرده‌اند اما در بخش ویدئو و در حالی که امتیاز آیفون XR برابر با 96 اعلام شده، این امتیاز برای Pixel 3 به 98 می‌رسد. البته DxOMark با وجود امتیاز بالاتر Pixel 3 آن را در جایگاه پائین‌تری نسبت به XR در لیست خود قرار داده و تنها آن را برترین دوربین تکی در بین گوشی‌های اندرویدی عنوان کرده است.

پیکسل 3 برترین گوشی اندرویدی تک دوربینه جهان

DxOMark از محدوده دیتامیکی یا dynamic range، عملکرد دوربین در حفظ جزئیات و کیفیت فلش در بخش عکس و جزئیات، نویز پائین و لرزه‌گیری در ویدئو در Pixel 3 به عنوان نقاط قوت آن یاد کرده و نویز نوری، سایه‌های رنگی مشهود در موقعیت‌های با نور کم و شیفت فریم در فیلم‌برداری هنگام قدم زدن را به برخی برخی از نقاط ضعیف این دوربین عنوان می‌کند. به گفته DxOMark بیشترین تغییر در پیکسل 3 نسبت به نسل قبلی آن در زمینه بوکه و زوم رخ داده است.

منبع

ارسال یک پاسخ