رسما معرفی شد: سامسونگ گلکسی نوت 5 و اس 6 اج پلاس

0
5950
معرفی رسمی گلکسی نوت5 و s6 edge plus

پس از ماه‌ها انتظار و انتشار خبرهای مختلف در مورد پرچمداران بعدی سامسونگ در کلاس فبلت‌های این برند، دو گوشی جدید این کلاس طبق برنامه امروز در 13 آگوست رونمایی شدند. این دو گوشی طبق انتظار Note5 و Galaxy S6 edge Plus نام دارند و تقریبا تمامی مشخصاتی که پیش از این در مورد آنها انتشار یافته بود به حقیقت پیوست. هردوی این گوشی‌‌ها صفحه‌نمایش 5.7 اینچی دارند.

نوت 5 که سامسونگ املای نوشتاری آن را Note5 (بدون فاصله) می‌نویسد نسل پنجم گوشی‌های نوت سامسونگ به نوعی سومین نسل از لحاظ طراحی در این کلاس به حساب می‌آید. جایی که در دو نسل اول از بدنه پلاستیکی و در دو نسل بعدی از ظاهری همانند چرم در بخش پشتی استفاده شده بود و حالا در نسل جدید با دنبال کردن رویه اس 6 اج پلاس در این کلاس از ترکیب شیشه و فلز در گوشی استفاده شده است. Note5 از همان سایز صفحه‌‌نمایش قبلی این کلاس یعنی 5.7 اینچ برخوردار و وضوح 2560×1440 پیکسل و فناوری ساخت Super AMOLED آن نیز تغییری نداشته‌ است. در زمینه ابعاد بزرگ‌ترین تغییر نوت5 نسبت به نوت 4 به کاهش 2.5 میلیمتری عرض و نزدیک به 0.9 میلیمتر کاهش ضخامت تعلق دارد که از این مدل دستگاه‌های بسیار خوش‌دست‌تر می‌سازد.

معرفی رسمی نوت5 و گلکسی s6 edge plus

معرفی رسمی نوت5 و گلکسی s6 edge plus

ساختار طراحی قلم S Pen دستگاه که از مدت‌ها پیش ذهن کاربران را به خود مشغول کرده بود حالا تغییر یافته و فرمی فشردنی  (Clickable) برای آن در نظر گرفته شده است. پس از خارج کردن این قلم از جای خود به سرعت می‌توان به توشتن روی صفحه‌نمایش پرداخت حتی زمانی که صفحه‌نمایش خاموش است.  رم دستگاه 1 گیگابایت بیشتر شده و 4 گیگابایت رسیده اما چیپ‌ست Exynos 7420 بدون تغییر نسبت به اس 6 اج پلاس در این مدل نیز دیده می‌شود. نگرانی‌ها در مورد اسلات حافظه در نوت5 به حقیقت پیوسته و نه‌‌تنها در این گوشی از حافظه جانبی خبری نیست بلکه گزینه 128 گیگابایتی نیز در لیست حافظه‌های در دسترس این گوشی جایی ندارد و تنها حافظه‌های در دسترس آپشن‌های 32 و 64 گیگابایتی هستند. البته این حافظه از نوع بسیار پر سرعت UFS 2.0 است.

معرفی رسمی نوت5 و گلکسی s6 edge plus

معرفی رسمی نوت5 و گلکسی s6 edge plus

مجموعه دوربین از اس 6 اج پلاس وام گرفته شده جایی‌که ظاهرا همان واحد 16 مگاپیکسلی دارای گشودگی دیافراگم f/1.9 با لرزه‌گیر اپتیکال و فیلم‌برداری 2160p در این گوشی نیز دیده می‌شود و برای سلفی نیز یک واحد 5 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. ارائه با قابلیت Samsung Pay، سنسور ارتقا یافته اثر انگشت (همانند S6)، کاهش 220 میلی آمپر ساعتی ظرفیت باتری نسبت به نوت 4 (و رسیدن به ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعت) قابلیت شارژ سریع در هر دو حالت سیمی و بدون سیم و ارائه در رنگ‌های مشکی، سفید، طلایی و نقره‌ای سایر مشخصات نوت5 را تشکیل می‌‌دهند.

سامسونگ گلکسی نوت 5 و اس 6 اج پلاس - معرفی رسمی نوت5 و گلکسی s6 edge plus

همانطور که انتظار می‌رفت نوت5 تنها گوشی معرفی شده توسط سامسونگ در این مراسم نبود و نسخه ارتقا یافته گوشی دو طرف خمیده سامسونگ یعنی S6 edge که حالا +‌S6 edge نامیده می‌شود نیز دومین گوشی معرفی شده در این مراسم بود. صفحه‌نمایش Super AMOLED این مدل نسبت به edge اصلی 0.6 اینچ ارتقا یافته و به 5.7 اینچ رسیده است اما وضوح QHD یا 2560×1440 پیکسلی آن تغییری پیدا نکرده است.

معرفی رسمی نوت5 و گلکسی s6 edge plus

معرفی رسمی نوت5 و گلکسی s6 edge plus

بخش پردازشی از همان قطعه Exynos 7420 گذشته بهره می‌برد اما حافظه رم 4 گیگابایتی گردیده و آپشن 128 گیگابایتی نیز در نبود اسلات حافظه از لیست حافظه‌های در دسترس برای این گوشی (32 و 64 گیگابایت) حذف شده است.

سامسونگ گلکسی نوت 5 و اس 6 اج پلاس - معرفی رسمی نوت5 و گلکسی s6 edge plus

بخش دوربین اصلی و دوربین دوم در این مدل بدون تغییر مانده و در گزینه‌های ارتباطی نیز امکان LTE Cat.9 در برخی بازارها برای این دیوایس در نظر گرفته شده است. ظرفیت باتری از 2600 در مدل قبلی به 3000mAh رسیده و در سایر موارد نیز با تغییر خاصی روبرو نمی‌شویم.

معرفی رسمی نوت5 و گلکسی s6 edge plus

یک نکته هیجان‌انگیز دیگر در مورد این دو گوشی همانطور که پیش از این نیز اعلام شده بود ارائه یک کیبورد فیزیکی تا حدودی باورنکردنی برای هر دو گوشی نوت5 و اس 6 اج پلاس بود.

معرفی رسمی نوت5 و گلکسی s6 edge plus

این کیبورد که در قالب یک کاور به گوشی افزوده می‌شود عملیات تایپ سریع‌تری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و قیمت آن نیز حوالی 60 تا 80 دلار خواهد بود. نکته بسیار جالب در مورد این کاور کیبوردی استفاده نکردن از فناوری بلوتوث برای ارتباط با گوشی است. گوشی با قرار گرفتن این کاور روی صفحه‌نمایش با فشارهایی که روی پنل وارد می‌آید از حضور این کیبورد و نوع کلید فشرده شده مطلع می‌شود.

منبع

ارسال یک پاسخ